|
|
|
|---|---|
|
Jag provade att pystrimma min 745a 84a idag ganska trevlig upplevelse Jag satte T-kors innan wastegaten och satte på en 2 m lång slang ... flygplans acceleration innan laddtrycks spärren slog till precis innan växling till 2an (90kmh) hade ingen laddtrycksmätare men eftersom spärren sitter vid 0.7 bar så är det väl så mycket den laddade när den slog ifrån antar jag jag begränsade sen diametern på slangen till nästan noll bilen gick då fortfarande BRA men utan att laddtrycksspärren gick i så den laddar väl strax under 0.7 bar ska låna laddtrycks mätare senare ikväll bilen är inte chippad har inte häller höjt soppa trycket... men inga spiknings tendenser vad jag har hört iaf automatlådan håller än så länge :) gissar att bilen med orginal chipp och orginal spridare klarar av att ge tillräckligt med soppa för 0.7 bars laddtryck :) | |
|
Vad trevligt, en som orkat "slangtrimmat" sin pråm, jag skall prova samma sak med min. Jag tänker dock ansluta en mätare och en ventil så att man kan finjustera fram till gränsen för programmet. Quixotic, hur går den med laddluftkylaren? Kom igen nu, prova lite slangtrim på din trimpråm! |
|
|
Aja... jag har itne kommit så mycket längre, det har sina nackdelar att ha 4 st E23:or, just nu är det ett par som det inte blir mycket gjort med, särskilt inte trimpråmen då. :( Har lite dåligt samvete för detta, men det ska nog bli av, saknar några enkla saker bara innan jag har den uppe på rull (en kylfläkt till turbon bla, men det är beställt). Den större laddluftkylaren komemr jag nog att får svårt att klämma ner, det finns helt enkelt inget utrymme, ens om kapen åker fram!! Den får ligga i väntan på bättre objekt! Hur gick det med din vindruta förresten?? Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Vindrutan är fortfarande av intresse, kan ev hämta den på söndag om den fortfarande är till salu. Slå gärna mig en signal på mobilen ikväll 070-769 67 02. Hare |
|
|
quixotic2 jag tar in på dig köppte min andra 745ia igår en silverfärgad 85a som låter riktigt fint i motorn och har ALL utrustning älskar elstolarna :) dock funkar ej nivå regleringen för närvarande men det skulle bara vara nåra brytare i bakvagnen som behövde smörjning sa säljaren som verkade väldigt seriös. |
|
|
Racecruizer: Okidoki, jag ska kolla rutan först, så att den verkligen är OK! Taket på förrådet där jag hade rutan kollapsade i försommras när tjejen lastade upp kraftforder och spån till hästarna där, pajjade en taklucka och en motorhuv för mig, ev. även rutorna då jag inte röjt ännu och sett hur de ser ut. Hade en framruta och två bakrutor som låg buntade, så de borde ha klarat sig... jag ringer eller postar här! jonaz_81a: Din rackare, 85:an låter fin, silver gör sig säkert också bra... hur var det med rost och sånt? Det brukar ju inte vara något stort problem, vore roligt om det var en pärla du fått tag på! Berätta gärna mer! Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Det är vänster bakdörr som har en smula rost annars är den fin den har ferrita sport system, öppet luftfilter så den låter maffigt har även luftinsug istället för ena hellyset som blåser rakt på turbon tyvär låter kupe fläkten illa är säker jobbigt att byta inredningen är grå grönt skinn som helhet är bilen bra mycket fräshare än min andra men den här var inte billig så nu är jag PANK syft |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.