|
|
|
|---|---|
|
Får en del skum "feedback" i ratten när jag kör i låg hastighet. Det är väldigt subtilt och inga samtidiga missljud men känns ändå inte bra. Runt 10-30 km/h känns det som att något servo ligger o "tjuvjobbar" även om ratten är ställd framåt och bilen går framåt på plan väg. Ratten skakar inte utan den är still men det räcker att lägga fingertopparna på ratten så känns det. Om man svänger lite åt något håll kan det upphöra men det känns att det är något som "pågår" i ratten. Så fort man gasar och passerar 35 km/h så försvinner det. Subtilt som sagt och svårförklarat.. Det enda jag kan relatera känslan till är när jag hade dåligt med servoolja i Audin men då var det missljud samtidigt och oljenivån är ok i BMWn nu. Några tips? Känns som något BMW skulle tycka att man är skitjobbig om man började fråga om detta på verkstaden... | |
|
Är du säker på att styrservot är oljebaserat? Är det inte vacum i insug eller liknande? Kan ha fel, men tror mig ha plockat upp det på AP. Det skulle stämma med symptomen och det är stort undertryck vid lågt eller inget gaspådrag och jobbar som mest då. Så det kanske får lite väl mycket kraft vid låg hastighet. |
|
| Det sitter elektrohydraulisk styrning på din bil och inte den vanliga varianten med servopump som drivs via en rem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.