|
|
|
|---|---|
|
Tycker det e rätt irriterande och lustigt. Igår var jag och tankade upp bilen på OK, en ny fin automatpump är installerad, står och visar reklamfilm innan jag kör in kortet, skärmen är en stor lcd skärm med 8 funktionsknappar för att interagera med det som visas. Knapparna är alla oanvända och likförbannat lär jag stoppa in kortet igen för att få ut mitt kvitto när jag tankat klart. Tycker det e rätt intressant att vi envisas med det där förfarandet, varför kan vi inte få en knapp. Undras om någon turist någonsin lyckats få ut ett kvitto ur våra automater? Är det någon som vet varför vi gör så här? | |
|
Finns en annan sida på detta med kortpumparna och det är mackinnehavaren som inte bryr sig om att kvittofunktionen fungerar eller inte. Har tankat en del på en station där jag under två månader gått in 5 ggr till kassan och krävt kvitto och påtalat det inte fungerar på pumpen, nu tröttnade jag och ringde till bolaget som absolut inte tyckde om vad de fick höra. Men det börjar ju bli allt vanligare var man än handlar...Ska du ha kvittot ??? |
|
|
Förr fanns det "kvittoknapp" på JETs automater men de är borta nu. ///BMW - Was sonst! |
|
| Jag misstänker att det beror på att om det fanns knapp och vissa skiter i att ta kvitto, så kommer nästa kund som har jorbruksfastighet el. likn. att trycka kvitto innan han tankar och snyta förra kundens kvitto och dra skatten på det ;) | |
|
Det beror väl också på att det oftast är en kontoautomat som servar flera pumpar och om det är fler än en person som tankar samtidigt så vet ju inte automaten vem det är av dessa som trycker på en eventuell kvittoknapp. ___ //Ulf |
|
|
Kan hålla med om detta,men ärligt talat...hur jobbigt är det egentligen att stoppa in kortet igen efter tankningen är avslutad?? håller man kortet i handen under tiden så tar det ju inte längre tid än att gå och trycka på knappen :) |
|
|
Då det är många pumpar kunde det ju stå "välj pump" när man trycker kvitto. Så får man trycka in pumpnumret man tankat från. Men då börjar det ju bli lika jobbigt som att stoppa in kortet igen. :) Vad som är mer irriterande tycker jag är alla 800kr begränsningar när man tankar på bankkort. Jag ska ha full tank när jag tankar och ibland blir det 63,42 lit plus 3,74lit. Då måste kortet i två gånger utan kvitto överhuvudtaget. Plus att handtaget ska hängas upp, koden slås igen o.s.v. Kunde ligga på 1200:- el. 1500:- så tankar man ju i.a.f. de flesta personbilar fulla ändå. |
|
|
Statoils nya pumpar har fått kvittoknapp nu. // Christopher |
|
| Länk | |
|
Anders-72: 800:- gränsen gäller alla transaktioner bankkort där inte ditt saldo kan kontrolleras, oavsett när och var. Du kan t.om. drabbas ev det i en bankomat om inte datauppkopplingen mot din bank fungerar. Begränsningen är satt av kortutgivarna, inte bensinbolagen. Använder du däremot kreditkort, där du alltså faktureras i efterhand, så är det bara kortets köpgräns som begränsar. |
|
|
BeroT: Aha, det förklarar det hela. Tankar ju på mack-kort där jag nu har kort och då går det ju bra då man har krita på köpen. Man får tanka medan det är en skvätt kvar då, när man tankar på bankkort, så slipper man dubbeltanka ;) |
|
| c418krk, seriöst? Coolt. Det var fan det största argumentet å byta bort gamla OK jag hört på länge. Har eg mest hållit kvar för de har vettiga GDS:er.. Men det kvittar ju eg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.