|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jo mitt problem är att då det guppar till i vägen ibland så är det nå gnällande ljud som uppkommer just vid växelspaken, och det uppkommer också då man "juckar" lite med spaken fram och bak, oavsett om man har någon växel i eller ej. Har provat lyfta på lädret och fann då en gummibälg Länk Nr 8 om jag förstått det hela rätt. Men då jag trycker lite på det som är under bälgen dvs. nr 7 då mest troligt så blir det tyst. Är det möjligt att byta ut endast nr 7 innifrån bilen och slippa släppa ner lådan? Och hur isåfall får jag bort bälgen? Bara slita? Har även upplevt att jag inte fått i 1ans växel helt vissa gånger, utan att den sista centimetern saknades. Och vissa gånger så är 2ans växel lite halvtrög att få i. Är det lika att kanske byta ut hela länkaget för att få alla mina problem lösta förhoppningsvis? | |
|
Bump... Ingen som vet eller har nån ide? Mvh |
|
|
Bälgen 8 är bara att slita loss. Bussningen 7 tror jag inte att man får loss utan att lossa spaken 6 från staget 9. Det är å andra sidan lätt att göra underifrån, man behöver inte ta ned vare sig växellåda eller avgassystem. Jag tror att det är större risk att det gnekar från 5 än från 7. |
|
|
AC Cobra, det är din turdag idag. Du kan köpa ett renoveringskit på schmiedmann för typ 500 spänn och här har du kompletta instruktioner: Länk Jag har själv satt på två såna här kit så om du har några frågor... |
|
|
Hej tuvham! Perfekt beskrivning, tack och bock! Däremot hittar jag inte något kit på schmeidmann till E46? Mvh |
|
|
Länk Produktnummer: GBE46 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.