|
|
|
|---|---|
| Jag skulle montera in en digitalbox enligt en tråd i "mekartips". Köpt alla delarna och skulle börja jobba men det visar sig att jag har ingen kabel inkopplad i den vita kontakten på videomodulen. Jag tror att denna kabel går till navi som jag inte har. Den blå kontakten är däremot kopplad. Vet någon om man kan koppla på liknande sätt fast i den blå kontaken eller andra tips förutom att köpa en orginal hybrid box som kostar ca 5000:- på ebay i tyskland. Min bil är en e39 från 1997 men videomodulen måste sitta i fler modeller. | |
|
Det är i den vita kontakten AV-in finns så där måste du koppla in. Sök efter "AUX" "adapter" "BMW" etc. på ebay.de så hittar du färdiga kablage att köpa billigt. |
|
| Jag kopplade in en digitalbox direkt på stiften i videomodulen men det funkar inte. Det verkar som om den vita kontakten måste sitta där. Det är väl någon annan signal som behövs kanske. Någon som vet något i detta ämne. Har försökt hitta på ebay men det ser ut som om dom ska kopplas in direkt i en radio. Tips? | |
|
Glömde en sak. Måste man ha en Navi-modul för att det ska funka? Jag har en AV-kanal på TVn men inget händer. Man måste ju komma åt denna AV-kanal på något sätt tycker jag. |
|
| Denna sats kanske kan hjälpa dig, den har också TV-free funktionen; Länk | |
| Men.. den är ju blå?? Jag tror jag chansar och köper denna. | |
|
Ja, den sätter du i det blå uttaget och din nuvarande kabel kopplar du i andra ändan. De 4 lösa (för AV-in och ljud) får du sätta i det vita uttaget. Maila säljaren och kolla innan du lägger order. Här finns en smidigare, dock utan TV-free; Länk |
|
| Den första går inte. det blir samma resultat som med mina hemmalöddade stift. Den andra verkar fungera. Tack för hjälpen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.