|
|
|
|---|---|
|
Mitt högra (Framför passagerarsidan) xenon har slutet fungera. Bytte lampan idag, men den fungerar ändå inte. (Kollade även säkringen) Troligen fel på styrdonet för xenonet. Är det någom som vet var den sitter för det högra ljuset? Finns det någon sprängskiss man kan få tag på? Tacksam för hjälp. | |
|
Nr 14 i länken är styrdonet Länk Ser ut att sitta undertill, men det är bara en chansning. |
|
| Hmm, du skrev högra såg jag nu. Men troligen är det likadant men spegelvänt. | |
|
Kanon! Det var en bra sprängskiss. Det borde vara samma på höger, och troligen så ligger den under insatsen. Tack för hjälpen. Är det någon på forumet som bytt detta själv? Tacksam för tips och råd. |
|
|
Nu är styrdonet bytt och lampan fungerar igen. Donet sitter under strålkastaren. Det gamla styrdonet var vattenskadat!! Hur kan det komma in vatten/fukt där?? Är det normalt tro. Det gick på cirkus 4500kr att fixa detta. Hutlöst tycker jag. |
|
|
Hej, Får man fråga hur du fick bort styrdonet? |
|
|
Det finns tydligen två sätt att göra det på: 1. Ta bort fronten och du kommer åt at ta bort strålkastaren. Styrdonet sitter tydligen under insatsen. 2. Tabort innerskärmen på aktuell sida och därigenom kommer du åt styrdonet. Vet inte vilket sätt som är enklast. Den verkstad som jag anlitade demonterade fronten. Efter eftrforskning hos den lokala märkesverkstaden så framkom det att dom går in via hjulhuset. |
|
|
Tack! Jag har problem med vänstra halvljuset och har nu bytt plats på styrdonen och det vänstra styrdonet är trasigt då det inte funkar på den högra strålkastaren men det högra styrdonet funkar inte heller på den vänstra strålkastaren. Har även bytt lampa och kontrollerat säkringar. Någon som har än idé? Kan det vara kontakten som styrdonet? |
|
| kontakten till styrdonet ska det vara. | |
|
är det möjligt att renovera styrdonet ? "... tygsäten e för veganer :o) " |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.