|
|
|
|---|---|
|
Vill vara säker då det är svårt att diagnostisera detta. Därför en fråga på detta om någon har haft liknande erfarenhet. Har ett svoschande ljud när jag svänger i rondellerna (vänstersväng) så jag antar att jag belastar höger hjul mer och det är på den sidan som hjullagren börjar att ge upp. MEN jag har även ett klonkande ljud. Lite obehagligt nästan knakande ljud från bakvagnen när jag backar och kör frammåt i tätt följd. Man måste gasa på lite för att få till ljudet. När jag ber min bror stå och putta på bilen fram och tillbaka lyckas vi inte återskapade varje gång, utan någon gång ibland. Sist nu så såg jag hur lhulet rörde på sig och när jag kände på det så kände jag knakandet via hjulet. Övriga bussningar verkar vara ok. Så jag antar att det är hjullagren bak på båda sidor (då båda hjulen går att vicka bak) det jag är osäker på är om det är kombinerat med något annat fel. Bakvagnsbussningarna eller silentblocken som de även heter har ju en tendens att ge dessa fel. Jag har tittat på dem och kännt, men hur skall de kännas? Hur ser man om övriga bussningar är ok? Vad är glappt respektive vad är inte glappt? Till sist, eftersom det är ett jäkla h**v**e att byta hjullagren bak. Har någon något tips på hur detta kan göras smidigare. Måste man köpa special verktyg? ett grej jag har funderat på är att man kan köpa hela nevt bak på låt säga en nyare e60 på skroten. Då får man hjullager + fläns sittande i ett (dvs man slipper dra ut lagret ur flänsen där det sitter pressat) dessa kosta ca 2000 på skroten. det är samma på e 60 som på e39. Tips mottages gärna. | |
|
Det knakande ljudet har jag på min också när jag omväxlande kör framåt eller backar. Det låter inte helt premiumbil kan jag säga ;) Då jag har begagnatgaranti på min bil några månader till så skulle det vara bra att veta om det är en defekt eller något modellrelaterat skönhetsfel. |
|
|
uffe6 sök på .. Hjullager byte E39 bak, svårt?.... så hittar du infon du behöver.. de är inte "jätte" svårt.. kan du skruva normalt så ordnar du upp det=) du bär ju fixa.. om hjulet går att rör.a. lär ju nöta däcken ?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.