AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.072

Frågor angående fönsterhissar (E36)

me
73
metallicats
E36 320i Coupé '97
Hejsan..
Har frågat i andra trådar men har inte fått något svar, så jag tänkte öppna en ny tråd.
Har förstått att E46 har någon sådan funktion att man kan styra fönsterna med nyckelfjärrstyrningen..?
Finns detta system överhuvudtaget till E36 modellen?

Sedan har jag ett litet problem med passagerarfönstret. Det vill inte åka upp med ett tryck, utan stannar ett par gånger på vägen precis som om "säkerhetsfunktionen" säger stopp. Om man håller in knappen är det dock inga som helst problem att stänga det. Även att trycka ner rutan är inga problem med ett tryck.
Hoppas ni förstod vad jag menar med "säkerhetsfunktionen".

Någon vänlig själ som möjligtvis kan hjälpa?

MVH Fredrik
Ang E46:an vet jag inte, men skall pröva lite och se om det går att styra med fjärren.

Sedan ang din passagerar dörr hade jag kollat sockerbitarna här också som jag skrev i andra tråden du skapade.

Smörj upp skenan och eventuellt byt de socker bitarna. Titta även så gummi listen framtill inte vikit/snurrat sig lite. Bara så rutan går fritt och fint hela vägen.

Ja rengör och smörj lite överallt på delarna som korsar varandra. Det är ju lite äldre bilar vi har nu och mycket smuts med åren.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
me
73
metallicats
E36 320i Coupé '97
Ok.
Tack för snabbt svar.
Hur är det annars med sidoairbagsen?
Måste jag koppla bort batteriet helt o hållet förrän ingrepp och spelar det någon roll hur länge det skall vara bortkopplat? Kommer jag få några andra problem efter batteribortkopplingen? Tänkte även på den saken att ifall jag hamnar att koppla bort batteriet så hur skall jag kunna testa fönstret sedan då jag har dörrpanelen lös?
Hur är det annars med dörrpanelen? Hamnar jag skaffa nya "clips" för att få panelen att sitta på plats efteråt?

Tack på förhand..

MVH Fredrik
Tar du av dörr sidan försiktigt brukar de hålla. Skulle det vara någon eller några som går sönder kan du handla dem sedan.

Du behöver inte koppla loss batteriet för att ta dörr sidan.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.