|
|
|
|---|---|
|
Hej, letar efter en valdokumenterad projekttrad eller liknande for en E32. Likt projekttradarna pa Zatzy. Vill bli inspirerad att skruva. Givetvis uppskattar jag Svenska eller Engelska men i varsta fall far jag noja mig med bilder pa nagon Tysk sida. Det enda jag har hittat ar en ett trim projekt for en 750, men jag ar inte ute efter effekt. Obs jag letar inte efter en guide "how-to" utan snarare bevis pa att det finns andra idioter precis som jag som tycker om E32 karossen och ar beredd att lagga tid pa bilen. Hoppas ni har lite kvallslasning till mig! | |
| Verkligen ingen som har en länk till en projekt-tråd? | |
|
Kolla denna sålänge: 6 växlad kompressormatad 750: Länk /Mats J |
|
|
Christoffer71 E 32 är värd att meka! Här är en sida som har mkt tips, jag brukade kolla den när jag hade min 750iL. Iof ingen projektsida , men mkt matnyttigt. Bra dokumenterat med tydliga bilder. Lycka till. Länk |
|
| hej på dej.e32 är i mitt tycke den vackraste 7 serie vagn som byggts,så i min värld är du fullt normal reovera på bara,och lycka till | |
|
Tack PWtec, riktigt bra sida. Dem har beskrivit bra med bilder och text. Tack så hemskt mycket. Jag tycker E32an är bland de snyggaste bilarna som finns. |
|
|
Har aldrig tyck om BMW men när jag desperat köpte en vinterbil så blev det en 735iA E32.. Den blev sommarbil direkt, visst lite rost (extremt lite) och fy fan vad BMW frälst jag blev när jag körde skönheten hem. Dock måste fixa växellådan då bara M1 och R fungerar, säkert bara vajern som måste justeras eller smörjas in. |
|
|
Här var ett par sidor: Länk och lite renovering av motor med väldigt bra bilder på tätning av insugspackningar mm: Länk /Mats J |
|
|
Fan Mats, var hittar du alla bra sidor? Hade precis samma problem med mitt avgassystem på reservdelsbilen som den finska killen i första länken. Jag tog till en liten mer drastisk metod och använde en tryckluftsdriven roterande rasp/fil. Jag fick loss 6 st av 12 för hand. Resterande blev med raspen. Har plockat bort fronten lossat det mesta vid motorn som behövs. Är i princip bara kardanen, växellåds balk och lite små grejjer till som skall bort innan motorlyft. Jag tänker lyfta ur den med lådan ihop. Också kompresor, generataor med mera får sitta kvar tills vidare. Är du fortfarande intresserad av ABS boxen? Har annars ev. en annan köpare på gång. Jag meilade dig för ca. en vecka sedan. Sorry för kapning av tråden. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
Hej! Tänkte höra om lite råd om en BMW 528ai som jag funderar på att köpa. Den har gått 31000mil, han säger att det är långa fina mil. Automat låda, stora färddatorn och så. Bra saker att tänka på och negativa saker. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.