|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att importera en 740d -04 från Tyskland och tycker det vore lite nervöst att köra en sån bil hem till Sverige med bara trafikförsäkring. Kollade med mitt eget bolag länsförsäkringar och de kunde helförsäkra bilen åt mig i 30 dagar men det skulle kosta ca 4600kr. Nån som vet om något annat försäkringsbolag som kan ordna helförsäkring eller bara casco-delen när man importerar bilen? | |
| Varför tar du inte hem bilen på en biltransport? Ett bra alternativ tycker jag ur många aspekter, det har jag gjort flera år när jag importerat bilar mellan 2004-07. | |
| Därför att jag vill se och provköra bilen själv innan jag bestämmer mig för att köpa den. | |
|
När jag tog hem min M5 för 3 år sedan så fick jag betala 2.500-3.000kr för en motsvarande försäkring hos IF och även om det är en slant så kändes hemfärden betydligt bättre än de tidigare jag gjort med enbart trafikförsäkring. Kolla med några andra bolag för 2007 då denna möjlighet var alldeles ny så varierade priserna en hel del samt också vilkoren för vad som hände med pengarna om man inte utnyttjade alla 30 dagar. På något bolag kunde man få pengarna för ej utnyttjade dagar tillgodo om man tecknade den fortsatta försäkringen hos dom. ___ //Ulf |
|
| När jag hämtade min bil betalade jag 2800 kr till folksam för en tillfällig försäkring (30 dagar), men då jag fortsatte min försäkring hos dom drog dom av summan från helförsäkringen och jag betalade således vanlig årspremie från dag 1, Hade jag dock valt att inte fortsätta försäkra hos dom hade dom inte betalat tillbaka några pengar. | |
| utnyttjade också ofta IF när jag importerade bilar 2004-2007. Betalade då cirka 1900 kr per bil, men de gick då hem via biltransport, kanske var billigare pga detta? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.