AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
925

5-serie Touring 2003 - byter BMW fortfarande bakluckor?

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Hur är det med rost vid glasrutan, byter BMW fortfarande dessa på garantin på en sju år gammal bil?
Det var/är bara 6 års rostskyddsgaranti på din bil. Med största sannolikhet vill jag säga att du får bekosta allt själv om du vill åtgärda rosten.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Skulle inte vilja vara lite negativ; det finns fall där man bytt baklucka efter 6-årstiden gått ut, men eftersom det handlar om goodwill i ett sånt fall handlar det nog mycket om din relation till ÅF. Ringa gärna runt till fler i din trakt om du får nej hos den första.

----
BMW CS #6212
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Ok, tack för tipset.
Jag har varit inne 2 månader efter garantitiden på min E36 när min baklucka blev drabbad och det var omöjligt att få goodwill. Detta var visserligen 2003 men å andra sidan byttes det otroligt många touringluckor på E39 redan då.

Jag ringde tre olika verkstäder i Skåne (Malmö/Lund/HBG) samt huvudkontoret i Stockholm och det var exakt samma svar jag fick. BMW är stenhårda på datumet om de skall ge goodwill.

Enligt huvudkontoret var enda chansen för goodwill att ta det lokalt med verkstaden som servat bilen, eftersom karosseriskador skall undersökas vid inspektionerna.
Att få en lokal BMW verkstad i Sverige till att ställa upp på det är ungefär lika enkelt som för en taliban att snabba på visumsprocessen till USA....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.