|
|
|
|---|---|
|
Min 525 -93 15900 mil. är nyligen besiktigad utan anmärkningar. Ingen glapp i framvagnen enligt dom. Hjulen: original 15" krysseker + 225/60/15 och nybalanserade. Stötdämparna verkar OK liksom bromsarna. Bilen känns stabil med lite nybilskänsla tills: vibrationer vid 140 km/h och blir värre i högre hastigheter. Vibrerar mest höger fram ( har jag fått för mig ). Inga vibbar vid bromsning... inga missljud från hjulupphägningen... Skulle det kunna vara bussningen till casterstaget som är på gång? Ska ner till garaget nu och inspektera igen. | |
|
Vad har du för däck? Billiga däck har tyvärr en förmåga att vara orunda ibland. Då går det inte att balansera bort vibrationerna. Kan även vara en fälg som har fått sig en smäll och blivit orund, då måste den riktas. Mvh |
|
|
Däcken: Halvgamla Yokohama, inte sedslitna. Vet ingenting om Yokohama. Hade dom bra däck för ettpar år sedan. Ursäkta skrivfelen grabbar... jag är en Stockholmare från mellersta Finland. |
|
|
Yokohama brukar ha bra kvalitet på däcken. Hade det varit fälgar/däck som vore orunda borde det vibrera mest i ca 100km/h. Men det är inte alltid så.... Har du tillgång till en andra uppsättning däck? Då kan du skifta hjulen och kontrollera om problemen kvarstår. Inga glapp i bussningar/stag eller hjullager? Mvh |
|
| Vibrerade mest vid 100km/h tidigare. Gjorde rent mellan fälgen och bromsskivan ( själva kontaktytan )och vibbarna i den hastigheten försvann. Jag kan inte hitta glapp någonstans i framvagnen. Som sagt, inga glappljud eller tendenser till dålig väghållning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.