AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
912

Skillnader mellan stereomodeller på E39 sedan och touring?

Hej

Jag har en 520i -98 med kassettspelare som gått sönder. Tänkte köpa en från en demonterad 528i -97 och säljaren undrade ifall jag visste huruvida den stereon skulle passa min. Vet ni ifall det finns kompatibilitetsproblem eller fysiska skillnader mellan en stereo till ensedan och till en touring?

Tacksam för svar
Det bör inte skilja något, dock finns det flera olika modeller, Business, Professional osv.
Högtalarna bak är väl det som skiljer Touring/Sedan.

FP
og
84
oge
528i touring -98
318ti -02
X5 35D
Om du har bas,diskant,balans och fader
Till höger och vänster om kasettluckan så
Har jag en liggande som passar , har du däremot ljudkontrollerna nere på samma panel som volymratten så är det en annan modell du behöver
Det är precis en sådan jag har nu som är trasig, med kontrollerna bredvid kassettluckan. Är det så att andra modeller, med andra kontroller etc. inte passar min bil?

Om din bara ligger och inte används är jag så klart intresserad!
og
84
oge
528i touring -98
318ti -02
X5 35D
Finns en hel del olika utföranden som inte går att kombinera rakt av.Du har en modell där allt är samlat i en enhet (radio,förstärkare etc.) sen finns det andra modeller som har separata förstärkare etc. Du får gärna köpa min för en billig penning om du är intresserad,ser att du bor i Uppsala och det är inte långt från mej i Vallentuna Maila mej vid intresse parmalat29@hotmail.com
Tack för det!

Jag ska dock utreda den förra stereon först då den inkluderar en cd-växlare, allt för 500kr då en bil demonteras privat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.