|
|
|
|---|---|
Njuren |
Enligt Castrol finns det 2 typer jag kan använda mig av : Rekommendation Volym (liter) Motor (B) Bäst SLX Professional Powerflow BMW 0W-30 (f, g) 6.5 Bättre SLX Professional Longtec 0W-30 Mekonomen har denna med i sin lista på min bil Artikelnr: 41-C4005050 Benämning: Motor Castrol Edge sport helsyntet 0W-40 åtgår 6.5 liter Dunk 4 liter Pris: 815.00 Volymangivelsen är en rekommendation, man skall alltid kontrollera med fordonets service- eller instruktionsbok. Vilken ska man ta?? |
Njuren |
Bilen har gått 4700mil. |
| Inte för å va dryg men det måste finnas ca 47000 trådar i detta ämnet här på AP. Sök och du har dagar av läsning. Om det är dessa tre typer som rekommenderas av Castrol/Mekonomen är det väl bara att ta en av dem, enda skillnaden du lär märka är väl priset? | |
Njuren |
Jag har sökt och sökt, modellen tillverkades i 7 år och en skriver att han köper biltemas, nån på LIDL och en annan rekommenderar halvsyntet - det finns alltså en uppsjö med trådar men ingen indirekt specifik och rak info tyvärr..... Jag vill ha dagsfärsk info därav nytt inlägg. tack för hjälpen! |
Njuren |
Nu har jag hittat det! I sök inlägg :D Tack |
|
Köpte på nätet efter tips här på autopower. Funkade mkt bra och var betydligt billgare än Mekonomen för samma olja. Länk mvh Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.