|
|
|
|---|---|
|
Hej Va inne idag och lästa av felkoder efter att motorlampan började lysa. Bilen är 750 e38 Detta fick jag: p0173 (Fuel trim, Bank2 malfunction) p0420 (Catalyst system, Efficiency below threshold) p1622 (Electric Thermostat control, final stage) Kan nån hjälpa mig att tyda detta? Tack på förhand! | |
|
den första betyder ju att bränleluftblandningen e fel. dock visar den ej om den är för fet eller för mager. den andra tyder på att avgasera inte renas tillräckligt bra. dvs att skillnaden mellan lamda för och efter kat är för liten. den tredje är karaktäristiktermostaten är trasig inget ovanligt och inget att bry sig om då den inte fyller någon större funktion angående de första koderna. går den ojämnt på tomgång när den e kall?? i så fall tror jag på insugningspackning. Annars skulle jag nog sikta in mig på lambdorna och se att dom reglerar som dom ska. |
|
|
Den går precis som den ska, även på tomgång när den är kall. Felkoderna va på cyl. 7-12, så man kanske skulle prova och byta de två lamborna då. Det kan inte va så att det är lmm som felar tror du? Man får väl ingen specifik felkod på om lmm?? Tack så länge... |
|
|
Jag tror inte LMM ger någon felkod... Min var kass men jag fick inte ut nån felkod för det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.