|
|
|
|---|---|
|
Hejsan.. Har ett litet problem med låset i min E36:a. Nyckeln går inte att vrida runt i dörrlåset, alltså det går inte att låsa eller låsa upp bilen med nyckeln. Bakluckan fungerar dock som den skall och fjärrstyrningen likaså, så ett så "allvarligt" problem är det inte för jag man använder ju fjärrstyrningen allt som oftast. Fast det skulle ju vara tryggare ifall det skulle fungera ifall låt oss säga att fjärrstyrningen lägger av en vacker dag och då står man där utanför och slipper inte in. Det som är konstigt är att plastnyckeln (som jag fick med förutom de andra 3 nycklarna) fungerar i låset. Skulle prova ifall min bil har den funktionen att rutorna går upp av sig själva när man låser bilen från dörrlåset och håller nyckeln vriden i 2 sek. Någon som haft liknande problem och möjligtvis kan hjälpa? Kan tilläggas att jag provat smörja låset. Blev lite långt inlägg, men tack åt er som orkat igenom det..:) MVH Fredrik | |
|
Låter ju som om någon bytt lås / att det varit inbrottsförsök och de skadat låskolven :/ Jämför plastnyckeln med övriga nycklar och se om det skiljer? :) |
|
| Hej! på minn 325 e36 funkade inte nyckeln i dörren utan bara i tändningslåset. dock fungerade reservnycklarna i både dörr o tändningslås.. så prova reservnyckeln:) nycklar slits ju faktiskt dom me, o de ser man på dom:) funkar inte det så är det högst troligt som wiks nämner:) | |
|
Hejsan. Var just ut och provade nycklarna. Visade sj att det bara var trögt att få in nyckeln i låset. :) När jag fick den hela vägen in, så var det inga problem att vrida på den o låsa. Plastnyckeln som jag testat tidigare far betydligt lättare in. Tack ändå för visat intresse :) |
|
|
Ang. det där med att stänga rutorna. Funkar det med nyckeln i låset så borde det väl även funka om du håller inne låsknappen på fjärren? Så är fallet i alla fall på andra nyare bilar jag kört... /Budda |
|
|
Fungerar inte genom att hålla inne låsknappen på nyckeln, ej heller att "dubbellåsa" och håla inne knappen.. Åtminstone inte på min bil..:( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.