|
|
|
|---|---|
|
Dörrkontakten på förarsidan i min 328 E36 coupé är sliten. Själva plastkontakten är så nedsliten så den inte trycks in när dörren stängs och då går inte rutan helt upp och larmet aktiveras m.m Undrar nu om det är dyrt att köpa ny dörrkontakt och om det är svårt att byta det? Måste man byta hela låsbygeln (eller vad den heter) som sitter i B-stolpen eller kan man bara byta själva kontakten? Bmw följer inte utvecklingen. Bmw leder den! | |
|
På en 96a så byter du den delen som sitter i b-stolpen, inte i dörren. Om inte nånting i dörren är jätteslitet också. Men själva brytaren sitter på bygeln i b-stolpen. Lycka till. |
|
|
dörrkontakten är helkapslad i "bygeln", alltså byter du hela bygeln. den kostade ca 350kr på bmw i våras när jag bytte pga samma symptom. sitter med 2st torx40 i b-stolpen vill ja minnas, på insidan b-stolpen sitter ett bläck som du inte bör tappa. lossa övre skruven helt, sätt i en lång (60-100mm lång) M8-bult för att hålla bläcket på plats, skruva sedan bort nedre skruven. sätt sedan tillbaka den nya bygeln i nedre skruven först o sen se till att du får fäste i den övre. du fattar när du grejar. :) på min cab fick jag plocka bort sidoklädslen vänster bak, plocka bort en skyddsplåt för bakrutan (denna har nog inte du i coupé) sen följa kabeln, som från bygeln är ca 1meter lång, gick rakt ner längs b-stolpen, sedan bakåt i bilen och innanför till vänster om baksitsen satt dess kontaktstycke(lite trångt, lite inlindad i kabelstammen). gjorde hela jobbet på ca en timme då ja inte ville ha sönder något. bläcket kommer du åt även efter att du plockat bort dörrsidan och skyddsplåten(gäller cab), vågar inte svära på om du kommer åt bläcket på coupé. så skruva in en lång M3 som ja skrev ovan IFALL... lycka till! |
|
|
Tack får svaren/tipsen. Får in på Bmw och köpa en ny bygel och byta den i helgen. Tack ännu en gång Bmw följer inte utvecklingen. Bmw leder den! |
|
|
Finns dom att köpa på nätet någonstans eller endast hos bmw? Bmw följer inte utvecklingen. Bmw leder den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.