AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.243

Yttre backspegel vinklar inte ner sig när man lägger i backen.

Sen några dagar tillbaks vägrar höger spegeln vinkla ner sig när man lägger i backen, någon som vet hur den känner av om backen läggs i? backsensorerna funkar fortfarande så dom verkar fatta att backen läggs i. Elstyrningen av spegeln fungerar även den. Nån som har någon ide om vad som strular?
Gäller en e39 M5.
knappen som du väljer om du skal justera höger eller vänster spegeln skall stå till vänster tror jag eller om det är tvärt om..
okej, får kolla ikväll men jag tror det är något annat knas för jag backade och då fällde den ner sig, när vi skulle åka därifrån så ställde den aldrig upp sig igen, och jag hade inte rört knappen hö/vä därimellan..
fredde 7
om det inte är switchen mellan höger och vänster är det troligen fönsterhissmodulen(kockan med knappsats) som är trasig, alternativt kabelkontakten som spökar.
kabelkontakten sitter även uppe vid spegeln(andra sidan)
för att kolla fönsterhissmodulen behöver du bara pilla upp själva knappsatsen.
för att kolla andra änden uppe vid spegeln behöver du ta loss innersidan på dörren.
drawls, du hade rätt! Mr himself med fettofingrar som lyckats peta switchen till vänster... funkar fint..
Jag har gjort det där med en gång. Ångest i en 4-5 dgr innan man insåg det, störtlöjligt.
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Jag har haft samma problem med vinklandet upp och ner men min är nog fan paj! Ibland vinklar den ner sig jättemycket och ibland vinklar den upp sig iställer och ibland hände rinte ett skit. Killen på bmw sa att det troligen är en sensor i den som är paj och det finns inte som reservdel och det betyder att man måste BYTA backspegel och det kostar 6500kr. . .

Har någon annan varit med om att en bil mindre än fyra år gammal får problem med sånt här?
jag ägde min 330ci i 6-7månader innan jag råkade komma åt den knappen och märkte att funktionen fanns :)
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Haha jag visste inte heller om det när jag köpte bilen men det var en trevlig överraskning.
Be
36
Benker
E46 M3 Coupe -02
Startade min förra veckan och märkte att autovinklingen vid backläge fungerar, men jag kunde inte justera passagerarspegeln. Förarsidan fungerar.
Kanske switchen som byter vänster/höger som spökar?
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
med tanke på all elektronik som finns i dessa bilar så är det nog inte helt onaturlig att det blivit ett glapp...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.