|
|
|
|---|---|
|
Hej, när jag ska bromsa upp min 328 så varvar den bara... Vad kan det bero på? Mvh | |
|
??? Surf Or Die!!! |
|
| Lite mer detaljerat hade nog inte skadat. | |
| Tror han försöker spinna loss? Har du automat? | |
| Manuell... Och ja spinna loss! Tänkte bränna de sista millimetrarna på bakdäcken:) | |
|
Jag tycker att du ska vara försiktig med kopplingen som i ditt fall låter sliten. Om det inte är kopplingen som är sliten kolla upp så att du inte har en CDV (clutch delay valve) på hudraulsystemet till din koppling. Riwa |
|
|
Ajaj, akta svänghjulet! Dubbelmassehjul är inte gratis att byta och det är lite jobb. Risken finns att du inte har råd med nya däck då. Endera är kopplingen dålig eller så är det helt enkelt CDV-strypningen som gör att kopplingen inte hugger i snabbt nog |
|
| Tack. Har också funderat på kopplingen men okunnig som jag är så tånkte jag kolla av läget här först :) Bilen ska in på service snart, får be dem kolla på det. Tack för svar! :) | |
|
Borde inte koppling slira även när man kör ifall den är så dålig att den inte greppar när man försöker spinna? sen om den tok slirar på kopplingen när du försöker så borde lukta rätt bra. En gång Bmw alltid Bmw! |
|
|
Det är ju lite beroende på däck och grepp, men min koppling greppar bättre än mina 225:or trots att jag har CDV:n kvar. Den gamla beprövade kopplingstestarmetoden: Åk på 5:an, trampa gasen i botten och kicka till kopplingen. Varvet skall då rusa upp och snabbt gå tillbaka igen utan något slir efter man släppt kopplingen. Det kan du testa, men låt bli att försöka spnna om kopplingen slirar. Det är lätt att överhetta o förstöra svänghjulet. |
|
| Tack återigen för svar! Vad ska jag be dem kolla på servicen för att få reda på vad som kan vara fel? | |
| Fråga om kopplingen verkar sliten. Risken är ju att om de har dåligt med jobb, säger att du bör byta koppling. Annars gör du självtestet ;) | |
| Jag får bege mig ut på vägen imorgon och testa detta. Vad kostar det att byta koppling? 700 miljoner? :) | |
| Kan väl gå på 4000-7000kr beroende på verkstad? | |
|
Det lät ju kul... inte :P Är det farligt att köra med kopplingen eller är det risk att den rasar och förstör ännu mera? Något jag ska tänka på om jag fortsätter köra med den som den är? |
|
|
Det är ingen fara att köra med den, men dra inte bilen i växlarna utan kör som du gjorde på bilskolan så händer där inget. mvh stefan |
|
| Koppla som en man så håller den nog ett tag till! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.