|
|
|
|---|---|
|
Ska sätta i en M ratt i min e39:a 528 från 96 som har den vanliga 4 ekrade multi ratten. Har köpt en ratt från 97 och skulle idag montera den när de slog mig att återcirkuleringsknappen inte finns på den "nya" ratten och mycke riktigt efter lite sökning så var det nån som hade bytt men hade nu problem då återcirkuleringen går på hela tiden då knappen inte finns. Mina funderingar är då om man antingen bara kan brygga stiften alternativt jorda dem som är till knappen eller om man kanske kan använda nån telefon knapp eller liknande då jag inte använder varken telefon eller cd styrningen via ratten. Borde finnas nån där ute som har gjort detta byte och har hittat en lösning? | |
|
Funkar väl inte riktigt så. Knapparna i ratten jobbar på en gemensam 2-tråds databuss ut mot bilens system, det hade blivit en faslig massa släpringar och kablar ut i ratten annars.. Om du inte har knappen för återcirklation i ratten så borde det funka ändå via de båda knapparna på klimapanelen, alternativt en knapp om du inte har AUC. Man kan inte koppla/bygla valfritt bland rattknapparna, det måste göras nån form av programmering eller ändring i databussen tänker jag mig. Flera bör väl ha gjort det byte av ratt som du har gjort, men det kan nog skilja på din bil och senare modeller också. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.