|
|
|
|---|---|
|
Centrallåset på min BMW 325i -93 krånglar. När jag vrider om nyckeln låser alla dörrar som dem ska men låser upp sig sekunden efter. Håller jag nyckeln vriden (i ca 3 sekunder) i låset så håller förardörren sig låst men alla andra dörrar går upp igen, så jag måste alltså gå runt och låsa alla dörrar "manuellt". Kan jag dra ut en säkring så jag slipper att alla dörrar går upp så fort jag vill låsa bilen så enbart förardörren låser/låser upp sig så man slipper springa runt till varenda dörr? vilken säkring är det isf? Och någon som förstår vad grunden till problemet kan va? | |
|
tjena du! det kan vara kontakten som sitter där låsmekanismen går in i själva bilen:-) när framdörren är öppen så ser du den , alltså den kroken eller va de kan kallas, håll in den me fingret o testa lsa. låser den som den ska så e felet hittat.:-) Do you know the muffinman? |
|
|
fan va jag känner mig kass på o förklara:-) det är iaf där dörrlåset låser dörren i karrossen:-)kollar du på den så kommer du se en liten knapp i den:-) den knappen slits o går sedan inte hela vägen in:-) o då strular centrallåset för den tror dörren är öppen:-) Do you know the muffinman? |
|
| Aa men jag förstår nog vad du menar :D. ska ta o kolla på det när jag går ut sen, tack för det tipset | |
| Det var precis som du sa. Den låser inte upp sig igen när man håller in den. Tackar och bockar. Och en sån hittar man i vilken bilbutik som helst? Eller är den jävlig att hitta? | |
|
kul att du hitta problemet:-) den delen finner du nog på bmw:-) men dom flesta skrotar har nog en sån inne, för en kaffeslant:-) Do you know the muffinman? |
|
|
du kan hitta delen på realoem.com . där står ca. pris och artikelnummer om du skulle vilja beställa från bmw:-) Do you know the muffinman? |
|
| ahh, blir väl skroten, måste ändå förbi där o se om det finns lite annat skrot att hitta till bilen. Men tack tack för de bra svaren! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.