|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| karl>>Har tänkte på det med om jag skulle testa lastfårmågan på min bil med nivåreglering. Men det skulle inte bli en fridfull resa. Antingen skulle jag få vara nykter och oroa mig hela resan eller supa mig stupfull och låta tjejen kör. Kom fram till att en resa till tyskland med min bil blir det inte. | |
|
Ni som tillhör de där 5-procenten, har ni några bilar till salu? :) Man blir ju alldeles varm inombords. Själv har jag nyss städat baksätet genom att plocka bort sätet mm och dammsuga och torka även där man inte ser. |
|
|
sålde precis min 545a :) Letar ny 5% bil |
|
|
tobsta Tycker Du fått många goda råd i denna tråd på hur Du i möjligaste mån kan undvika alla dessa "citroner" Du hittat.. Man måste ju dock "chansa" lite och åka och titta på olika exemplar- det viktigaste är väl då att man inte behöver åka för långt för att besviken vända hem igen.. Tycker inte Du skall ge upp Din "dröm" om en E60 i fint skick! Jag brukar tala om för säljaren att jag är en "bilpedant" och att om skicket inte motsvarar det beskrivna så blir det ingen affär och slöseri med bådas tid. Jag brukar också ställa frågan om "vilka skador,(bulor och repor) som finns- inte fråga "det finns väl inga skador på bilen"?? Väldigt lätt att man får ett "nej" på den senare frågan.. Är säljaren normalt datakunnig så ber jag också om lite högupplösta bilder till min mail.. Vill man inte skicka dessa så låter jag hellre resan vara.. Eller så ser man till att kombinera biltitten med något annat resmål i objektets närhet och slår två flugor i en smäll.. Tycker att det är lärorikt att åka och titta på bilar, även om man kan bli grymt besviken.. Lycka till! |
|
|
Hej igen och tack för alla vettiga svar! Mitt sökande är igång igen. Dektektivarbeteet är i full gång och jag kommer att använda mig av dom flesta tipsen här. Dock kan budgeten inte öka så mycket så de lär bli en i samma prisklass som tidigare. Jag återkommer efter helgen! Antingen med en ny historia om hur de kan gå till eller som en ägare av en E60. Vi får se! Tack än en gång! Autopower forum är nog fan de bästa forumet som finns! |
|
|
Såhära gick det... Allt var upplagt för ännu ett fiasko. Priset var lågt, nån typ av förmedlare och få bilder. Men Jag gav mig in i matchen ändå. Bilen kom in vid 23,00 tiden på kvällen och var beskriven i en kort uppsats. Tiden gjorde att jag valde bort att ringa såklart. Morgonen på jobb så fick jag för mig att ringa och höra mig för lite. Jag var den 3:e som ringde den morgonen följt av 7 st som skickat mejl. Detta var vid 10:30 på förmiddagen efter det att bilen kommit in. Efter en kortare beskrivning av bilen och skicket så var suget efter bilen där. Förmedlaren som inte är en bilförmedlare egentligen utan förmedla den innom familjen var super trevlig. Vi prata länge om bilen och diverse saker som berörde den. Jag ville åka upp direkt precis som med tidigare bilar. Men han lova att hålla bilen till mig tills lördag(igår) och jag fick tid att göra min kontroll av allt som behövdes. Han lova att skicka flera bilder så jag verkligen visste vad det var jag kom upp till. En seriebilder kom på bilen ifrån alla vinklar och håll. Antalet stanna runt 20. Bilen såg klockren ut. Blåmetallic 17" orginal med "runonflat" däck, automat, elsportstolar med halvskinn utöver standard utrustning,12000 mil och vinterdäck på bmwaluminiumfälg 16" med bra goodyear däck. Jag gjorde min kontroll vilket var rätt så enkelt. Bilprovning och ägare. Bilprovningen visa felinställt dimljus men åtgärdat av bilprovningen. Ägare var Bmw i Solna och efter 4 månader tog den nuvarande ägaren över bilen. Valde även att kontakta bmw i göteborg där bilen sades vara servad under sin livstid. Bmw bekräfta det och skrev ut alla servicepapprena och la i receptionen till mig. Lördagmorgon och avfärd mot Götet med Bmw Bilia som första stopp. Papprena låg där i ett kuvert. Ur dessa koder och stenåldersskrift fick jag fram allt jag ville veta. Vidare norrut några mil. Väl där efter en fin vägbeskrivning kom vi dit. Bilen var exakt som bilderna beskrev och förmedlaren beskrivit den. Jag tog provrundan och det var en fröjd att köra den och efter 30 mil i en riskokare så såg jag även att fassan var belåten. När jag kom tillbaka efter turen kunde jag inte dölja mitt leende för förmedlaren och stunden efter var bilen såld efter en liten finjustering av priset. Ett par m5fälgar med nya m+s däck var tillsalu då förmedlaren inte ville köra med sin nyinköpta m5:a på vintern. Taget! Nu står min "dröm" här utan för jobb, trippmätaren är uppe i 560kilometer och det kommer att ticka vidare då jag bara väntar på att klockan ska slå 19:00 och stämplen åker in i klockan! Har under dagen hunnit byta till M5 fälgarna och nu väntas första duschen tillsammans. Jag är riktigt lycklig och fan alla tidigare misslyckande har fan vart värt detta! =) |
|
| Grattis! Vad är det för modell? Årsmodell? Lägg gärna in bilder :) | |
| Haha vad roligt! Ge oss lite bilder!! | |
|
:) Så nu finns bilen registrerad här på autopower så det är bara att kolla in! Bilderna är tagna med en iphone av den tidiga generationen därav kvaliten på bilderna men lovar att de kommer fina bilder tagna med ordentlig kamera snart! Så det blev en 520 tillslut även om jag var lite tveksam på effekten. Men denna ska jag glida fram i och pendla till jobb med. Vill jag ha effekt tar jag den röde bilen som finns med på nån av bilderna;) Årsmodell 2004-05-xx Jag är super nöjd än sålänge och funderar lite på hur jag klarat mig utan denna innan? Den tysta cupén, comforten och körglädjen! Var nyss och "skulle bara" tanka bilen, bensinstationen ligger bara 3km bort men turen blev 5.3 mil..(!?) |
|
|
Grattis!! Och vad va det vi sa?? Don`t give up... "Drömbilen" är nu i Din ägo! |
|
| Den ser riktigt fin ut. Grattis | |
|
Grattis!! Är den djuphavsblå som min 530? Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Tackar tackar! den är riktigt fin! Jepp jag var när att ge upp där under ett tag men sen döck denna upp! Jepp djuphavsblå är den nog vet inte riktiga benämningen på färgen men den ser djuphavsblå ut iallafall!:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.