|
|
|
|---|---|
|
På min gamla v70 awd med visko-koppling så är det aja-baja att ha olika rullningsomkrets mellan fram och bakdäcken då det skall få visko-kopplingen att jobba i onödan och det skall väl sluta med haveri i slutändan. Jag var och kollade på en -08 xd härom veckan där det var 6-7 mm kvar på framdäcken och knappt 3 på bakdäcken - således torde rullningsomkretsen vara olika i viss mån. Hur hanterar BMW's fyrhjulsdrift det? Är jag överförsiktigt om jag struntar i den där bilen och letar vidare? En annan fråga kring 330 xd och service: den har gått 5500 mil och har bara en stämpel i serviceboken på 3500 mil. Är det ok? (jag kommer inte ihåg att jag såg någon servicelampa lysa...). | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Första servcie brukar hamna nånstans runt 2500 liter förbrukad bränsle och det kan ju vara 2000 mil eller 3000 mil beroende på motor. Att bakdäcken slits mera på en Bmw är fullt normalt och inget du ska bekymrar dig över. Däremot så får det inte skilja på samma axel men det beror mera på DSC funktionen (antispinn/tractioncontrol) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
To 84 320 i coupé E36 -92
Z3 1,9 -96 X3 3.0 -05 318 is E36 -96 VW 1303s -74 VW Golf V5 -99 VW Golf 3 GTI -93 VW Caddy -89 SAAB 99 - 80 |
jag var just o kollade på en x3 med nya bakdäck och slitna framdäck. Är det ok alltså? Jag trodde det var viktigt att byta alla 4 samtidigt? |
|
Lite OffT men: Ang Volvos visco 4wd så funkar det väl bra så länge man har dom däcken som är minst slitna på framaxeln? Dvs att bakhjulen snurrar ngt fortare... Mvh Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.