|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så är båda trösklarna sönder rostade på min e36a.. tog bort sidokjolarna och fick min en rejäl överraskning som jag inte vart allt för glad över. Söker hjälp här på forumet hur jag skall åtgärda detta? det bästa sättet (som jag tror) är väl att byta ut båda trösklarna till ekonomi-trösklar? men vart får man tag på dessa utan att det ska svida i kassan alltför mycket? Tacksam för snabba svar med bra ställen att beställa dem och hur man bär sig åt för att fixa detta på bästa sätt. Mvh | |
|
Du ger oss inga ledtrådar om hur mycket rost du hittat och vart rosten sitter. Dvs det går inte att avgöra om det skulle funka med en liten lokal lagning eller om hela tröskeln behöver bytas ut. Det kanske till och med är mer än bara tröskeln som behöver bytas ut. I vilket fall som helst är det inte ovanligt att det är 10 gånger så mycket som behöver bytas ut när man börjar rota i rosten jämfört med vad man först tror. För bästa passform är det original BMW som gäller. Dock brukar piratplåtdelar fungera rätt bra också. Dessa kan du säkert köpa hos närmaste välsorterade biltillbehörsaffär (tex Mekonomen). Det finns bara några få tillverkare av eftermarknadsplåtdelar som tex Länk Kan du inte göra jobbet själv så skulle jag gissa att själva bytet, lackeringen och rostskyddsbehandlingen kostar mycket mer än vad bara plåtdelarna kostar. Per L |
|
|
Jag har köp från klokkerholm...men dom är jäkligt tunna i plåten. Det jag har lagat har rostat innefrån-ut och även innertrösklen har varit dålig baktill. Bmw har inte nedre del dvs tröskellåda. Iaf inte när jag sökt, då fick man köpa hela kaross sidan. Så pass dyrt så det inte ens är lönt att tänka på det. |
|
|
Rostskyddsbehandlar man inte ordentligt efter byte av en plåtdel så kan man räkna med att det rotar hål på några få år. Oavsett tjockleken på plåten. Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.