|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Jag ska sälja bilen men farsan står som ägare, e det nåt fullmaktspapper eller nåt som behövs, ifall köparen frågar? Obs! Farsan e inte tillgänglig vid säljtillfället. | |
|
Din farsa ska ju skriva på "ägarbytespappret" eller vad det nu må heta.... Om du fixar en ordentlig fullmakt som sagt så borde det ju inte vara några problem iof. Du kanske kan ha Morsan med dig som intygar köpet/fullmakten om köparen är kinkig. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
En fullmakt från ägaren på bilen plus att du ser till att ägaren (din farsa) tydligt har undertecknat både regbeviset och fullmakten så skulle jag inte tveka. Har köpt privat av personer som haft fullmakter och har de dessa två saker är det OK för mig. Det är sedan viktigt (åtminstone för mig) att ni går tillsammans till lämplig brevlåda och stoppar in ägarbytet så att det inte hänger i luften. Om ovanstående är uppfyllt skulle iallafall jag köpa av dig. |
|
|
Hej. Samt att du har din farsas körkort med dig. Det behövs igentligen inte, men jag som köpare skulle kräva det. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.