AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.945

Fordonsmäklarna i Sthlm tummen ner

GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Såg en annons om en bmw E39 525 touring hos ovan nämnda företag.
Begär mig till deras anläggning i Solna dagen efter och försöker få kontakt med ngn säljare utan ngt resultat.
Det tog de 10 min innan de uppmärksamma en.

Tror att det var 4 sk säljare på plats där 2 av dem stod och babbla skit, 1 drack kaffe den andra sprang runt i deras sk tvätthall, verkstad och billhall i en och samma lokal.

Värt att veta är att man blir lurad av deras bilder när dem tar kort på bilarna som skall annonseras.
På bilderna ser det ut som värsta flashiga bilhallen men i verkligheten ser det ut som en bilverkstad.

Tror att det var 5-6 bilar inne i hallen och det var typ max kapacitet.
Är glad ändå att den inte blev ngn affär med fordonsmäklarna pga jag fick inget seriöst intryck av den firman.

BMW M-POWER
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Inget nytt på forumet, Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tycker detta sätt att uppträda som bilförsäljare är allt för vanligt och helt obegripligt enligt mig...f*n, dom går ju på provision!!!

GI
2.196
GINO
Kane:

Efter att ha läst tråden som du länkade till undrar jag om vi har en ny kandidat till gruppen som består av Linus Bil och Michell & Co :)

BMW M-POWER
GI
2.196
GINO
Haas:

Jag tror att det säljar beteendet dyker upp när det går bra och cashen trillar in:)

BMW M-POWER
Jag har bara varit på fodonsmäklarna i Nacka en gång, ca 2 år sedan. Jag kollade på en Chevrolet Tahoe.
Då slogs jag hur framåt och serviceminded de var, fick väldigt bra intryck av dem då. De tog kontakt med en direkt när jag kom dit.

Det var dock 2 år sedan och endast en kort kontakt.
Har en kollega som nyligen sålde sin Bmw genom dig, han var dock nöjd.
I Solna menade jag i ovan inlägg.
Do
181
Dofus
E39 528i -00
Var inne idag för att titta på Porsche de har utlagd på hemsidan, och jag har nog aldrig varit med om en mer nonchalant stil hos en bilhandlare som säljer premiumbilar, man kunde tro det var raggar 240is de skulle kränga iväg.

Kommer dit med en kompis, Går in i lokalen tittar runt lite, längst in sitter 2 grabbar och äter (Wtf ? äta i showroomet? börjar dåligt redan där). Blir tilltalad med väldigt "grabbig" attityd "Söker ni nått ?", svarar att jag sökte fordonsmäklarna och var intresserad av Porschen som var ute på annons. Får till svar att den står hos kund och "-ring Micke, hans nummer står i annonsen". Detta mellan tuggorna. Här blev jag rätt irriterad och gick ut utan att ställa vidare frågor.

En normal och vettig säljare hade släppt lunchen, hälsar mig välkommen och ringt upp "Micke" åt mig , jag stod trots allt i deras lokaler och var i princip redo att göra en affär.

Nej, inge vidare erfarenheter där, sen kan de säkert vara hur trevliga som helst när det passar dom..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.