|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har väl mer en fundering än fråga, eller kanske båda som rör en 320 Touring -05. I morse när jag var på väg till jobbet så började bilen gå tungt, mycket tungt. Dessutom så vibrerade ratten ganska markant som om det var obalans i framhjulen men det kom och gick. Efter ca. 1,5 mil (av 2,5) så stannade jag vid vägkanten för att kolla om det var något tokfel. När jag kikar på höger fram så är hela bromsskivan glödande röd. Har aldrig sett något liknande på grund av att ev. bromsok kärvat. Det har vart ett gnagande missljud från höger fram en tid och jag misstänkt hjullager och skall precis byta det. Kan anliggande broms ge ett liknande ljud som hjullager? Nu när ändå halva jobbet är gjort så är det ju bara att fortsätta men det är ju lite surt om det är oket som strulat hela tiden. M.v.h.// Edmund | |
|
Kan vara både och, värmen från det kärvande oket kan ha förstört lagret. Normalt ger inte kärvande bromsar samma ljud som ett slitet hjulager, det brukar inte låta nått särskillt alls, i jämförelse med surrandet ett trasigt lager ger. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.