AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.605

3G simkort i E39 -01

Visa användare
31
Shadowline
325i -07
Hej, någon som med säkerhet vet om 3G kort fungerar i telefonen till E39 -01?
Vill veta innan jag köper antenn och svensk instruktionsbok.
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Ja det funkade då felfritt i min E39-01 och gör fortfarande är en kompis till mig som har den nu..finns väl bara 3G kort nu..jag använde tvillingkort
kan med 99% säga att det inte fungerar med simkort från Tre.
Deras simkort fungerar inte i enbart gsmtelefoner men använder du 3g simkort från nån annan operatör så är det inga problem.

Alla simkort som levereras idag är 3gsimkort.
Sc
35
Schutt
320 xDA Touring M-sport -10
540iA Touring -98
Exakt. Jag försökte först med ett kontantkort från TRE i min 540 och det var tvärstopp. Med ett Teliakort funkar det fint!

Jo så är de fungerar inte i rena 3gtelefoner.
Dum fråga men vart sätter man i simkortet ?
Har tel inbyggt men aldrig brytt mig i funktionen,
men varför inte ??????
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Under telefonen (luren) så finns kortläsaren där man för in kortet och det är "kreditkortsstorlek" på kortet som gäller.

___
//Ulf
Visa användare
72
mdv
523i Touring -07
-> Redpower

Klart att du skall använda telefonen, det finns en viss charm i följande konversation:
- Det är numret till min biltelefon
- Jaha, du menar mobiltelefon
- Inte alls

Dessutom är det faktiskt väldigt bekvämt att använda biltelefonen genom displayen, headsets och blåtand i all ära.

På touring finns även ofta (inte alltid?) en kortläsare över vänster bakhjul där man kan ah sitt "huvudkort" om man sedan t ex åker utomlands och köper kontantkort eller av annan anledning tillfälligt vill ringa med ett annat SIM-kort kan man sätta det i hållaren fram, det tar då över och man kan låta "huvudkortet" sitta kvar.

Dock måste jag erkänna att den funktionen i verkligheten nog är av begränsad nytta.
Vill man använda den permantent och har tex tele2 abonnemang så kan man ha tjänsten tvillingkort.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.