|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 745 ia -02 med tydligen låg batterispänning för i displayen visar det att bältes sträckaren och airbagen inte fungerar korrekt. Så jag tänkte att jag kunde ladda batteriet, men dagen efter när jag skulle starta bilen så kommer det upp: motorfel, gör inga hastiga accelerationer då katalysatorn kan skadas. Uppsök närmaste BMW verkstad. En kompis till mig sa att prova att tag bort minus polen på batteriet så kanske det försvinner. Kan det fungera eller finns det som har någon annan idé eller är det bara till att åka till verkstan med bilen. | |
|
Går bilen dåligt? Skadar ju inte att koppla loss batteriet och se... Jag fick samma meddelande efter ett tankstopp för ett tag sedan. Bilen startade inte på alla cylindrar, fick byta några tändspolar, gjordes dock på garanti av firman jag köpte bilen av.. //PB |
|
|
Om batteriet fortfarande är kasst kan det fortsättningsvis dyka upp många felmeddelanden so inte stämmer riktigt. Sitter massvis av sensorer och anndra styrningar som är väldigt känsliga för spänningsfel. När jag körde en sträcka på 5mil till verkstaden dök det upp otaliga felmeddelanen som växellådsfel, motorfel, acc fel, dynamic drive mm. Det visade sig vara endast en något dålig generator som genererade allt detta. Om det är dags för batteribyte så bör du lämna in den då det ska in i bilens datorsystem att det sitter ett nytt batteri där och av vilken typ. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.