|
|
|
|---|---|
|
Efter 11 år med körkort blev det till slut en BMW för mej. Har aldrig ritkigt längtat efter att äga en, kanske därför jag aldrig kört en? Premiären blev att jag fick åka med i en fin 525 -94, det som imponerade var nog hur mjukt motorn gick, jämt och fint drag samt helt ok utr jämfört med den -97 V70 jag körde då, 2002. Men för inte alls länge sen tittade jag på blocket, alternativet var V70T, Golf V6 eller BMW 540/530. Insåg snabbt att 540:n låg bra i pris, en snabb titt och det blev affär. Helnöjd! Plus * skön motor, gott om kraft, ok förbrukning om man vill * kanonbil, speciellt för (snabb) motorvägskörning. Bilens bästa egenskap?! * gott om utrymme, får med dotter, barnvagn mm. Känns trygt. * el.. gott att slippa "spaka" fram stolen, ryggstöd mm. * navi. som funkar, märks dock att bilen är gammal. * skinn, perfekt med barn som äter glass. * aut, äntligen har jag en bil med aut! * för att vara en bil från 2000 så känns den inte alltför gammal så länge man inte tittar på e61:an. minus * förbrukning om man vill.. * aut.lådan är inte den snabbaste (långt ifrån dålig dock!) * el.. kan strula, men tack till er här för hjälpen (tyst radio som nu låter.) * dyr förs för mej. Summa Förstår att man fastnar för BMW. Fick på 18" fälgar idag, dottern som är 2½år verkar trivas (hon säger "snabbare pappa", dock även "sakta" då och då) Allt som fattas är USB uttag ist för CD-växlaren och ny gps-skiva. MVH Dan Höijer - 540ia touring -00 | |
| Välkommen in i träsket nu är de kört ; ) | |
|
Stackars dig! Du vet inte vad du gett dig in på! Jag var i samma läge som dig 1979. Hade inte en tanke på att köpa en BMW men upptäckte att man fick mest "fart" för pengarna om man köpte en 3.0S. Det blev en 8 år gammal bil som gått 15.000 mil och som kostade 17.000 kr. Så här efter 31 år och ytterligare nästa 60.000 mil senare är jag fortfarande lika lycklig ägare till bilen och kör den också fortfarande som förstabil. Fast blank och fin var det länge sedan den var. Å andra sidan kan jag åka en hel vinter och inte tvätta den utan att riskera någon speciell ytterligare värdeminskning. Om man nu över huvud taget kan prata om värdeminskning för en sådan bil. Per L |
|
| nu är du fast :D grattis til en fin bil dessutom | |
| grattis till köpet =) Har oxå haft en E34 (540) och det är mkt bil för pengarna! Numera äger jag en E39 och är riktigt nöjd. Efter att man har provat saab, volvo opel mm o sen hoppar i en 5-serie, så vill man inte lämna Bmw:n! =) Tyska kvalitetsvagnar rakt igenom =D | |
|
Efter att ha fått på 18" så verkar det som att det låter mer från däcken, samt något sämre komfort. Dock ingen enorm skillnad, inget jag störs av. Nya däck nästa säsong hoppas jag ska göra lite skillnad. Blev att inhandla en liten bok/pärm. Läste i en tråd här stil "när slutar man med stämplar?" och en här inne förde lite journal en gång i månaden, miltal, bensinpris, reparationer mm. En E34 lockar lite, (inte ist för, bara en bil till..) vet inte varför bara. Skönt stuk på dem bilarna?! Och nu när jag har en bra dragbil(?) så vill jag köpa husvagn, men inget jag eg behöver. Dilemma.. Provsatt E60/61:an och största skillnaden verkar vara att den är lite sportigare stolar/bättre stöd. (modernare bil också såklart vad gäller design mm.) Hoppas jag får tillfälle att prova. |
|
Lu 204 BMW 525 xi e61 LCI -07
BMW 320 e30 m60 6vxl -90 BMW 540iM -93(5vxl) BMW 635csi(?) m60 6vxl -76 |
Får gratulera! En mycket skön bil att köra och åka i. Passa dig för att backa "hårt" bara. Gjorde den tabben själv på en 99a och det blev en backning för 25 000 kr. Varför i hela fridens namn jag skulle ge mig på att backa i 50 km/h kan jag dock inte svara på... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.