|
|
|
|---|---|
|
Hej,..har ett skittråkigt och säkert uttjatat problem här på forumet. Sökte med hittade inte något som hjälpte. Det är såhär enkelt att hastighetsmätaren och bränsleförbruknings-mätaren funkar inte i min 318. Varvräknaren går igång efter man smällt till ovanför på instrumentpanelen. Var ska man börja kolla och byta? Har även ett eminent problem i sommaren... fläktreglaget vill bara ge varmluft. Vad göra? Byta vad, var? Tacksam för hjälp, köpte bilen idag så håller väl ut lite till! :) MVh | |
| Ingen sov kan tänkas veta? | |
|
Hastighetsmätaren är fixad. Rengjorde kontakten på diffen. Men varmluft kommer endast när jag vrider till fläkten, trots att reglaget står till 100% på kallt (har plockat av det och kollat så centrumpinnen står rätt också) Det är upp mot rutan det kommer varmluft, mot mig är det nog kall-luft, eller aj..så kallt som det är ute ca 24 grader...suck. Några tips? |
|
|
Har din E36 318 AC? Mvh |
|
| Svar, nej | |
| Tyvärr så får du acceptera den varma luften, är utetempen över 18-19 så blir det aldrig svalare än 20 i bilen... | |
|
Sorry, nu fattar jag =) det är antagligen värmeventilerna som fastnat? Ska se om jag hittar nåt mektips. Mvh |
|
|
Länk Hittade en tråd som kan vara aktuell för dig: Länk |
|
|
Tack för hjälpen, jag läser vidare och funderar i den länkade tråden! :) mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.