|
|
|
|---|---|
|
Hej, har haft lite problem med hastighetsmätaren som kärvar och beslutade mig för att rycka ut instrumentbrädan och se efter vad det kan vara, hittade det felet. Att SI-instrumentet inte fungerade hade jag tidigare konstaterat, men vid demontering av instrumentbrädan (roligt att ta isär till max!) så upptäckte jag att det inte finns någon SI-mojäng i denna bil, inte så konstigt att den inte fungerat... likaså har jag läst/hört att alla batterier ska vara AA nicd 1.2 V 600mAh, men i denna sitter det 2 st 3V-batterier ovanför där klockan satt... hur i helsike funkar det??? Jag har hittat felet på hastighetsmätaren... axeln som nålen sitter på är "lös", den går att lyfta ca ½ mm och när den är som mest nere mot instrumentet så kärvar nålen, dvs sätter jag den på 110 så sitter den där i ett par minuter innan den faller ner till nolläget. Lyfter jag upp den det lilla avståndet funkar det som det ska. nån som har något bra tips på vad man ska göra? Tacksam för svar angående båda mina trubbel... #232 i E28 registret Länk | |
|
förövrigt...hur fan får man loss hastighetsmätarnålen??? det kan inte bara vara att dra som på många andra bilar... bilen är en 518iS -88 (e28) #232 i E28 registret Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.