|
|
|
|---|---|
|
Har en 328iA Touring -00 som är importerad -01 och har gått snart 20K mil , glastaklucka , skinn , Navi+TV , jätte fin i lack och inredning , 17" sommar och 17" vinter däck . Vad kan man få för en sådan tror ni ? Svårt när ingen på annons har samma utrustning som min ..... //Chrille | |
| 70-75? | |
|
Hej Jag sålde min 330 touring, 01:a med i princip all utrustning förutom taklucka och backsensor....annars samma som din fast 15800 mil samt svensksåld för knappt 80 000...och det tog tid :) Där har du iallafall ett litet riktmärke...sen vetefan om automat, import är så himla poppis idag men vem vet...lycka till Frasse |
|
|
Hmm , 70-75 låter ganska rimligt =) Hmm, okej tack för svar =) Får lägga ut den på ungefär det priset och testa , verkar vara lite halv svårt att sälja just 3serie touring eller ? :O //Chrille |
|
| 70-75 låter tyvärr högt. Som vanligt mycket luft/prutmån i Blocket-priserna. | |
|
Köpte min första 328 Touring -00 här för ett litet tag sedan. Inte samma utrustning som din men allt funkar, 22k mil, fin i lack o fullstämplat service bok. alu fälgar både vinter o sommar, ny skattad och bes, skin inredning. Riktigt fin bil än så länge, och jag gav 42kkr. |
|
|
Som tidigare nämnts har de begärda priserna bland Blocket-annonsörer mycket lite med verkliga priser vid avslut att göra. Vid varje affär jag gjort har man kunnat pruta rejält - detta förstås under förutsättning att säljaren verkligen vill sälja, inte bara drömmer om att den där supertorsken ska dyka upp och betala vad säljaren tycker bilen är värd eftersom säljaren själv anser "den är så fin". Det är en självklarhet att objektet ska vara i gott skick - annars blir det ju ytterligare prisavdrag. Många Blocket-bilar verkar förbli osålda.. En indikation kan man få via bilpriser.se som sägs vara baserat på kvarndammens kännedom om marknaden, som ger ungefärligt handlarpris och prisintervall för privataffärer. Dock tycker jag de ligger orealistiskt högt - köpte själv för långt under lägsta privatpris och en 330a som Frassemannen efter längre tid sålde för under 80k verkar de tro ligger långt över 80 som lägst. Knappar man in 328iA touring -00 import med 20k mil, komfort, läder, metallic, bra vinterdäck, ej hund/djur/rök, servad ger bilpriser.se ett privatpris intervall på 48-56k. |
|
|
Hmm..ja vi får se helt enkelt =) Har nog inte sett en lika fin 3serie här i stan , kanske beror på att alla kör sönder dom här , vad vet jag =P Testar lägga ut på 69.000:- eller något sånt , så får dom pruta ner lite om dom vill =) Angående det där med bilvärdering online så brukar det väl inte vara någon höjdare ? //Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.