AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.442

VAR KÖPER MAN BILLIGAST RUNFLAT DÄCK I SVERIGE?

bratten
Är snart behov utav däck byte och har kollat runt lite bland verkstäder och på nätet också. Nya runflat är ju snuskigt dyra, då jag har 225/40-18 fram samt 255/35-18 bak blir ju inte saken bättre! Några tips vilka som lagerför samt ligger lägst i pris mottages tacksamt.
Behöver du verkligen ha RFT däck? Blir betydligt billigare att köpa vanliga däck och sen införskaffa ett "Mobility Kit" som bland annat innehåller en 12V kompressor som du placerar i facket under golvet i bagageutrymmet.
Roffa1
Sälj de begagnade hjulen inkl fälgar på Blocket.
Sedan köper du helt nya kompletta hjul via: e-bay.de

Jag beställde nyligen en komplett sats med 19" Stjärneker (originalfälgar) inkl mont o balanserade Dunlop SP Maxx högfartsdäck, hela kitet kostade inkl frakt med DHL 19.500:-SEK. I Sverige räcker ej dessa 19.500:- till enbart lösa fälgar. BMW vill ha otroliga 5.250:- per fälg;-) utan däck o fälgemblem. No Thanks!

Länk
Roffa1
Här finns en länk till samtliga hjulsatser denna utmärkta säljare har till salu. Han har nog bland de billigaste priserna på e-bay. Dessutom 100% originalfälgar. Dock så kan vissa däck vara tillverkade 2006 med de är enl uppgift förvarade i ett kallager.
Vill du endast ha lösa RFT däck så plockar han fram dessa åt dig till marknades lägsta pris.

Länk
bratten
Går i bilbytar tankar.

Ringt 2 BMW handlare om inbyte som har ställt frågan hur däcken är och om de behöver bytas.
Annars Drar de xxxxx :- kronor på inbytet.

Tänkte slänga på vanliga däck först.
Måste även vara Runflat annars gäller inte assistansen.

Blir så jävla trött på detta!
We
159
Weelie
435D GC-15
På däckonline ligger dom på ca. 2500:- st ex. montering.
Betydligt billigare än Vianor som vill ha 4000:- st inkl. montering.
K2
348
K2
523i -97
Handen på hjärtat: hur många har faktiskt upplevt en verklig "punktering" med däckteknologi à la radial som varit standard här där vi bor åtminstone de senaste tre decennierna?

Ta i trä men jag har kört fenomenalt många mil utan att ha råkat ut för annat än ytterst långsamma pyspunkor i värsta fall. Kan tillägga att jag inte upplevt några beskjutningar med automateld, inte heller har jag behövt forcera hinder med "spanska ryttare".

Detta med "Run Flat Tyres" kan jag inte se några som helst fördelar med för vanliga bilägare, inte ens de som tycker de tillhör den "sportiga" kategorin. Ingen "vanlig" bilägare vill köra på däck som ger onödigt stötig och okomfortabel gång, och till råga på allt behöva betala en rejäl premium för denna tvivelaktiga "upplevelse".

Kanske är jag bara gammal och korkad men allvarligt talat tycker jag att allt det här med "Run flat" är rena rama idiotin, fyller ett behov som inte finns på bekostnad av betydligt viktigare saker.
Hej,
Jag köpte nya däck i veckan (har ännu inte monterat dom) och stod i valet och kvalet om vad jag skulle välja. Nu sitter det Michelin Pilot Sport RSC på och dessa har fungerat bra tycker jag och då kör jag ganska aktivt med en del konbanekörning osv.
Visst är de stötiga och spårkänsliga men ger samtidigt bra styrprecision och närvaro. Jag köpte likadana nya igen, gav 2200 på Däckonline.

Flåklypa
Håller med dig fullständigtK2. finns en anledning varför Motorsport vägrar montera RFT.
Jag är också konservativ när det gäller däck. Jag vill ha reservhjul (riktigt) och domkraft i bilen. Dessutom vill jag lätt kunna byta halvljuslampor. Gillar också om det finns en verktygssats i bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.