|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar igentligen hur stor skillnad det är mellan en M3 286hk och en alpina b3 250hk. M3:an ska vara snabbare men hur mycket snabbare igentligen M3:an gör 0-100 på 6sec B3:an gör 0-100 på 6,1sec Vilekn är snabbast igentligen?? Billarna har lika mycket i vridmoment. | |
|
Alpinan känns starkare på låg varv , M-3an piggare från 4500 och uppåt , så det är ge och ta jämnförelse Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
ESSTVÅ |
min moddade Audi S2 spöar båda bilarna *egen erfarenhet* den är klockad på 0-100 4,5 sek topphastighet (enligt RS2 mätare) 300km/h + |
ESSTVÅ |
M3:an hängde med bäst i alla fall!! man så den iaf i backspegeln, den var chippad. ok turbo modell STOR och 4WD är lite fuskigt , men vad faan, kasta på en stressfläkt på M3:an = mkt livsfarlig bil.. men annars är M3:an ganska seg , men dock så SNYGG , funderar kraftigt på att köpa en M3-94 och stressa upp den till MÅNGA vilda kusar!! |
|
Jaha!! Nu är det så att jag har en M3a som är lite "trimmad" och jag dängde av en rs2a-95, ok dom var 2 i bilen men rast fick den, hehe. Vi drog ifrån typ 100 och upp till250-260 och över 180 så blev avståndet bara större och större!! |
|
|
Putte! Vad har du gjort me din M3:a. Du sa att den var trimmad lite. Vad har du gjort me den? Niklas Olsson, BMW M3-94 |
|
| Inget märkvärdigt, uppgraderadstyrbox,öppetfilter(JR) och supersprint sportavgassystem. Men det räcker länge verkar det som, hehe. Drog även jämt med e39 m5 och porsche 911-95a!!!. Bilen går faktiskt jävligt bra trots 14000 mil!!! dock garanterade mil. | |
|
Putte: Uppgraderad styrbox... hmms, var/hur fixar man det? Pris? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| Gjorde det hos Bsr i växsjö. Kostade knappt 3000:-. | |
|
Tjena. Ringde just BSR i Växjö och de kan inte programmera om styrboxen. Bara årsmodell -96 och framåt... :/ Det enda man kan göra är att köpa ett chip. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Falklander |
Jag säger bara kompressor plus lite annat godis, då blir det BRA drag i fläsket.....2 veckor kvar till utlösning........tick tick tick tick tick |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.