AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.991

Larm E39 03;a

Blir tokig snart!
Sökt på forumet ocl läst men hittar inte mitt problem med larmet!

Lampan under backspegeln varken lyser eller blinkar?
Tog loss kåpan runt backspegeln och kolla kontakterna, dom satt ihop.
Men larmet funkar iallafall till viss del, larmar jag bilen och har tex huven öppen och håller ner brytaren och släpper upp den så blinkar alla blinkers men inget signalhorn som låter,tuten på bilen funkar men har läst på forumet att signalhornet till larmet är separat.

Vart sitter hornet till larmet ?????????
Och varför funkar inte ljusdioden under backspegeln, kan dioden gå sönder ?
Om jag ska byta diod, hur lossar man den röda plastkoppen som är till avbländningen ?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej
du har antagligen någon form av fel på larmet, det krävs ett besök på verkstan för att göra en felkodsavläsning, efter det vet man nästan exakt vad som behöver bytas. Jag tror att dioden inte blinkar för den indikerar på detta vis att något är trasigt.
Mvh
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Länk På touringen, om jag inte minns helt fel, så sitter backupen med siren i höger hjulhus bak.
Mvh
Asken
ok, antar att inneskärmen måste demonteras för att se hornet ?
Kanske den som har ärjat fast eftersom den inte vill pipa, kanske sambandet med röda blinklampan inte vill blinka ???

Ska kolla efter hornet ikväll, min är en sedan, borde väl sitta på samma ställe som touringen ???
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Visst kan man kolla själv men bilarna idag är såpass avanccerade att det behövs datakraft för att tala deras språk(jäkla tekniker och ekonomer som förvirrar allt:))

Vet inte omd en sitter där på sedanen.

Kanske finns nått läsvärt här: Länk Länk

Länk Det verkar ha försvunnit en del verktäder, i både avesta och mora fanns aukt verkstäder vet jag. Alt ngn i närheten som har en datautr.

Hur som helst, lycka till!

Asken
Vi har Lunds bil o trimm som är en auktoriserad på Bmw men sånt kostar pengar :-)

Jag försöker alltid själv in i det sista men går det inte så får jag åka och koppla upp den !
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Lysande, åk ned med en kanellängd lagom till fikat så borde det nog gå ska du se:)
MVh
ASken
En kanellängd kanske jag har råd med.....haha

Måste fixa vänster bakdörr pga vatten som letar sig in och dränker mattan efter jag tvättat bilen, knepigt fel men verkar vara vanligt på E39,an...........men jag fattar inte hur vattnet kommer in den vägen, kanske lättare att förstå när dörr inredning är bort plockad ???
Kanon med ett bra forum som AP.....
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Den sitter på samma ställe som touringen, dvs bakre hjulhuset på höger sida.
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
japp det är riktigt .höger bak. bara plocka bort inner skärmen.

schnellfahrer jaegerwagen
the force is with mee
Tog bort hjulet och inte inneskärmen, la mig under bilen med ficklampan och larmsirenen är borta ????????????? Är ganska smidig för min ålder 40 +....:-) samt att kabeln är knipsad = Stulen en gång tiden.....???? Grrrr,

Vad gör jag nu ?
Vart köper man en ny larm siren billigast ?
Måste man köpa en original från Bmw ?
Pris ???? Törs inte ens tänka på det, = dyr antar jag ?????
Eller finns det pirat siren som passar till en 525 03,a ????
Hjälp.....

Kanske är som många skriver om Bmw, dom har råkat ut för det mesta....?
Jag som åkte Volvo i 10 år och serva samt putsa den som ett barn, men dom som köpte den pruta inte en krona.....:-)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hur länge har du haft bilen? Kanske någon som gjort åverkan för att försöka stjäla den, eller navi, xenon eller fälgar? När upptäckte du att larmlampan krångla?
Mvh
Asken
Ägt den ett par månader bara, visste tyvärr inte att larmlampan skulle blinka och jag köpte den i strålande solsken så det syntes inte om den hade blinkat samt att jag missa det, allt funkar ju på nyckeln med låsningar, komfort öppning etc..........Kabeln var ärjad där den var knipsad så försök till stöld eller stulen är ett faktum men inte under den tiden jag ägt den !
Köpt en ny larmsiren original bmw samt repsats med kablar + kontakten som ska tryckas in i sirenen !
Bmw säljer en repsats så jag antar att fler bilar har råkat ut för samma sak, läs inlägget ovanför....................................

Eftersom kabeln är avkapad en gång i tiden så måste jag ha ett kopplingsschema, någon vänlig själ som har en länk till det ??

Det är 4 kablar inne i stammen som kommer ut vid höger bakhjul om jag inte såg fel som ska kopplas in i sirenen !
Har ej skurit isär stammen än i änden men hoppas att kablarna är i olika färger ??????
Det är olika färg, bara att skarva ihop färgrätt.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.