AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
4.111

Var försiktiga vid import från Baltikum.

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Hej alla.
På TV4s 22 nyheter rapporterade dem om att det dyker upp allt fler bilar från Baltikum, som är dåligt lagade.
Bilarna är från början skrotbilar i USA, men skeppas sedan till Baltikum, där de lappas ihop och säljs till ovetande Svenskar. Bla visade dom bild på en 335a som hade svetsats ihop på mitten. Så var noga vid import från Öst.

/Andreas.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Är det inte så att det står en massa återtagna bilar där efter bl.a. Swedbanks framfart med klantiga krediter?
Länk till inslaget: Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
mistafrizz: Jättebra att du tar upp det, ju mer det belyses desto bättre. Var det inte en vit M3E46 till salu som hade en baltisk bakgrund som diskuterades i nån tråd för ett tag sen, jag kan minnas fel?:)
Mvh
Asken
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag misstänkte att det var nått skumt i många av fallen. Under det senaste året har det förekommit många billiga lyxbilar till låga priser på blocket. Nu vet vi även varför.
Mvh
Marin
Problembilarna är alltid/nästan alltid? Nordamerikaimporter, alltså Europamodeller är det mindre/inget problem att ta in. Men oavsett är det bra att vara noggrann när man köper bil, det finns fusklagade bilar från andra ställen inklusive sv-sålda. Det knakar om elhissen i den sv-sålda Biliareparerade Volvo V70-09 jag kör i bland + är dåligt lackad på insidan av förardörren.

Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.