|
|
|
|---|---|
| Har precis bytt till S50B30 grenrör på min 328i. På två ställen ser det ut att skava lite mot blocket, är detta normalt? Funderar på att fila bort lite där det skaver, alternativt ta fram kofoten och böja rören en smula. | |
|
har tyvärr inte svaret på ditt problem men undrar hur du tycker bilen känns efter detta bytet? har du fler saker bytade? BMW är livets mening |
|
|
Jag har bytt till 325 insug sedan innan vilket ändrade karaktären på motorn och gav mer effekt på toppen men mindre på botten. Nu i veckan bytte jag till grenrör, kat, avgas från en m3 3.0, och jag det känns en del faktiskt. Den har fått tillbaka lite av effekten på botten, men framför allt drar den mycket hårdare över 5000varv nu. Dessutom låter den mycket trevligare! |
|
|
Bytar du till m3 diffen så har du tillbaka botten vridet direkt :) Jag har 325insuget på min också och har börjat fundera på att skaffa m3 avgassystemet jag också. Nu är jag helt övertygad om att jag vill ha det:P Tackar så mycket! ;) BMW är livets mening |
|
|
om du böjer rören bara lite kan de gå bra. men inte säkert att de inte kan spricka. beror lite på skicket också. anpassat chipp eller mappning ska ge tillbaka en del vrid och finare effektkurva efter dina modifikationer. förlåt att jag också frågar dej. men hur fick du tag på avgas med grenrör? har letat som en dåre men tycker det är för dyrt med 9400:- för bara ett s50b30 rör.. har pratat med 3 bilskrotar i närheten och alla sätter sig på tvären eftersom jag inte äger en 3L m3 själv :O BMW ownz |
|
|
Jag köpte delarna löst här på powerbörsen och på blocket när de dök upp till bra pris. Sedan nya packningar osv. på Autopartner BMW. Generellt tycker jag de flesta skrotar är hutlösa. Bara för att det är bmw kostar det 50% extra för "det ska ju kosta". Är det sedan ///M-delar man vill ha går priset upp ett par pinnhål till. Detta trots att det är 15 år gamla delar man vill köpa. Ska försöka böja rören lite, samt fila på blocket en smula. För att precisera så är det röret från 6:an som tar i sprängkåpan på växellådan, och något av rören från 1-3:an tar i blocket nära motorfästet. Tror att mitt grenrör kommer från en smälld bil så det kan vara lite skevt, dock sitter allt på nu och läcker inte. |
|
|
Jag skulle nog vara väldigt försiktig med att bryta och bända i gjutjärn... :S Det spricker jävligt lätt... Det är iallafall min erfarenhet. Försök att få ner en dremel å slipa lite på toppen eller var det nu tar emot! Lycka till! // Erik |
|
|
Fast nu är det ju inte gjutjärn. Men visst jag hade inte bräckt på rören om de vore det :) Man kan ju iofs inte ta i hur mycket som helst ändå, gängorna för pinskruvarna i toppen lär vika sig om man köttar på. Ska försöka få in en liten slipmaskin nästa gång jag har tillgång till lyft och kan komma åt underifrån. |
|
|
Har precis monterat sånt grenrör på min 325:a med m52b28 motor, och det tog bara i blocket (antagligen för att jag har "lilla" vxl-lådan). Tog en slägga och "bankade försigtigt" till en liten bula i röret som tog i... Nu har jag ca 2mm frigång till blocket! Detta går tyvärr bara att göra med grenrören demonterade... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.