|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en 328i (2009), importerad från Baltikum. Vad jag såg så är bilen fullutrustad, förutom PDC (konstigt nog?!?). Har kollat runt lite på blocket och har svårt att få någon riktig prisbild i huvudet. Bilen har rullat <4000 mil och verkar vara i fint skick. Har lite frågor som ni kanske kan besvara: - Vad är det för prisskillnad mellan en likgiltig bil, ta 325i som är mer vanlig än 328i, från Baltikum och en svensksåld? - Är värdeminskningen annorlunda mellan import och svensksåld? MVH Steffo | |
|
Hm, 328i från Baltikum? Låt mig gissa - eftersom 328i inte finns att få tag på i Europa så måste den vara importerad från US and A? Många krockade bilar importeras från Amerikat till Baltiska länder där de repareras och skickas vidare, till Sverige bland annat. Vågar du köpa en sådan bil? Gör ett M-test, åtminstone. Att värdera en sådan bil, även om den är i topp skick är svårt. Köp hellre en svensksåld 330i. |
|
| Länk | |
|
Det skall skilja minst 25% för att det skall vara intressant, är min åsikt. Mvh Marin |
|
|
Jasko, ja importerad från USA. Bilen verkar inte vara krockad då importören är väldigt försiktig med vilka bilar han hämtar hem. Den genomgick någon typ av test på BMW innan han hämta hem den. Jag skulle nog hämta hem en sådan om jag vet att allting är rätt till. GE, tack för länken, man kan aldrig vara för försiktig. Tror det blir ett M-test. Marin, det skiljer sig troligen minst 25%. Vad skulle ni betala för en 325i coupe 2009, med fullutrustning och 3000 mil? MVH Stefan |
|
Roffa1 |
inte mer än 200.000:- |
|
Varför ens riskera så mycket pengar som det rör sig om överhuvudtaget? Mvh Asken |
|
|
Kör VIN numret i Carfax så vet du med ganska stor säkerhet om den varit krockad. Skulle själv INTE köpa en bil ifrån baltikum av uppenbara skäl, än mindre om den tidigare importerats ifrån Usa. Frågar du efter VIN numret och de inte "vet" så kan du vara ganska säker på att något (o)lustigt har hänt med bilen. |
|
|
Fantomen, tack! Glömde kolla detta senast jag var o kolla på bilen. Roffa, om jag får den för 200kkr så köper jag två :) Tack för bra kommentarer! |
|
|
Jo jag såg den filmsnutten, det får ju en att tveka helt klart... men är bilen grön så är den. Jag hör av mig om hur det blir. |
|
Roffa1 |
Efter att ha sett detta fusk, så får man större förståelse till varför så många bilhandlare nekar inbyte med importbil. |
Roffa1 |
Den här 328xi importen är tom dyrare än en Svensksåld 325i. Försöka går ju alltid;-) Länk |
| Den 328n måste ner till 200' för att den skulle vara intressant för min del. Det finns i dagsläget ett 30-tal BMW coupéer mellan 200-270' på blocket. | |
|
Man får vad man betalar för brukar funka:) Därmed inte sagt att det inte ska vara rätt pris på varan men öppna gränser och slopade tullar lockar onekligen till sig en massa lycksökare... Asken |
|
Buspelle |
En traditionell tyskimporterad BMW bör väl ligga 10-15 % under en svensksåld och en bil från Baltikum.....tja, handlar antagligen om att våga köpa, men minst 25 % under om man ens ska fundera. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.