|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med min e34 med m50b25, ursprungligen satt det en m50b20 i denna bil men den gick varm så vi hinkade i en b25a istället. Nu när ja har slängt på avgassystem från en 525a och en lambdasond från ebay så går bilen bra tills den blir varm, sedan börjar den gå ryckigt. Kör jag i 90 kan den misstända ibland och rycka till, å gasar ja tar det 1-1,5 sekund innan den börjar dra. Stannar ja så sjunker tomgången till 500 varv å det blir vibrationer i bilen. Gasar ja till så vill den inte varva upp ordentligt, den går inte på alla cylindrar. Kör jag så en liten bit så börjar den gå normalt efter någon km igen.. Jag har provat att byta alla tändspolar men det gör ingen skillnad. Sedan provade ja att koppla ur lambdasonden och då gick den normalt.. I början när nya motorn satt i så körde jag utan lambdasond då ja inte fick med någon till b25an, ja körde ca 100 mil så kanske och det var inga problem den gick fint i hela registret och på tomgång. Dvs den går jättefint när lambdasonden är urkopplad. När ja körde utan lambdasond hade ja ett annat avgassystem på bilen så kattarna på 525systemet ska vara friskt. Är det sonden som är kass eller är det något annat som ger sig när lambdan börjar reglera? Tillägg: Bilen går bra tills den blir varm och kan fortsätta å gå bra i bland, men sen när man stannar och stänger av bilen och sen startar den igen så hamnar tomgången på 500 varv och det låter som om bilen baktänder lite smått när man försöker varva upp den och den orkar inget. Stänger ja av bilen då och kopplar ur lambdan så går den perfekt igen sen med stadig tomgång på 800 varv å inga problem när man varvar. Har kollat tändstiftsbrunnar och där är det torrt å fint. Även provat att nolla databoxen genom att lossa batterikabel vilket inte hjälpte. Vart ute å kört nu ikväll, den går som ett skott med lambdan urkopplad. Tack i förhand. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.