|
|
|
|---|---|
|
Okej, jag behöver hjälp med min 92:a e36:a med fel på elhissarna. Förarsidan: motorn klickar bara, drog ur kabeln till sensorn(??) och då går den att köra ner men inte upp. Har kollat så magneten sitter kvar och så har jag felsökt kabelhärvan. inget fel. Passagerarsidan: rutan går att köra upp och ner men när man kör upp den så stannar den 3 cm för tidigt men drar man ur kabeln till sensorn(??) så kan man köra den ända upp. sätter man tillbaka den så åker rutan ner ett par cm. Ge mig alla tips ni har, behöver verkligen få ihop bilen!! | |
|
Är det en coupe du har? Är dörren öppen när rutan stannar c:a 3 cm ner eller är dörren stängd? Är dörren öppen så skall den stanna c:a 2-3 cm nedanför och resten går upp när dörren stängs. Detta för att rutan inte skall lägga sig utan om listen när du stänger dörren. Vet inte riktigt vad du menar med sensorn, men på min gamla hade jag strul med knappen vid växelspaken. Fick byta den kontakten, för det var något glapp/kontakt fel i den. |
|
|
Japp det är en coupe. Det spelar ingen roll om den står öppen eller är stängd, samma resultat, och det blir en stor glipa det handlar om. När den funkade så åkte den ner typ 1 cm för att få frigång. |
|
|
Har du läst på denna HJÄLP! Problem med elhissar (E36 coupé) om där är något som kan hjälpa dig. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| tack för tipset :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.