|
|
|
|---|---|
|
Tjena Jag har köpt en E34 touring med monterad dragkrok, men draget var inte godkänt (rookie mistake =/). For att reg. besikta bilen måste jag ha' en monterings anvisning, men jag hittar inte någon fabrikant på draget. Känner du draget (se länk) Länk Google har tyvärr inte varit mycket hjälp, så jag tänker att ni experter kanske igenkänna draget :) Hälsningar den importerad skåning | |
|
Hejsan! Tror att det kan va en brink dragkrok. Isåfall har du monteringsanvisning här Länk Klicka bara på monteringsanvisning dragkrok. Krävs att du har adobe reader eller liknande. |
|
|
Ja den är mycket som brink, men Elsats monteringen är inte den samma. Hur viktigt är det for besiktningen att det er den exakt samma dragkrok. Jag tänker är det viktigt for dom _hur_ draget er monterat till bilen (vilket er mycket ens for alle E34 tillverkare) eller är det viktigt for dom att monteringsanvisningen är exakt och endast till mitt drag? |
|
|
BUMP! Baserat på elsats monteringen tror jag att dette är et Westfalia drag. Är här någon som har ett westfalia drag som kan se om det är identisk med mitt? Cheers |
|
|
Kolla här, på monteringsanvisningarna till westfalia dragen: Länk -- Markus |
|
|
Tack Markus, men jag har redan monteringsanvisningen =) Jag söker ett riktigt bild av hur dragkroken sätter fast på 'monteringsbjälken', eftersom monteringsanvisningen visar ett 'swan neck' drag och min är annorlunda :) |
|
|
BUMP Känder igen draget? Och Hur viktigt är det for besiktningen att det er den exakt samma dragkrok. Jag tänker är det viktigt for dom _hur_ draget er monterat till bilen (vilket er mycket ens for alle E34 tillverkare) eller är det viktigt for dom att monteringsanvisningen är exakt och endast till mitt drag? |
|
|
Ring till tekniska avdelningen på bilprovningen, så har de nog svar till dig. Jag har regbesiktat bil med ett drag som inte hade typskylt, men jag hade monteringsanvisning på ett drag som såg ut som på bilden, och det var inga problem. För allt dom vet, så kunde jag ju tillverkat dragkroken själv Det finns även fall då man faktiskt kan tillverka drag själv och regbesikta med, så länge man skriver en monteringsanvisning. Denna ska såklart vara rimlig i utförandet och ställa det utom allt tvivel att kroken är säkert fastsatt (dvs grova bultar med hög hållfasthetsgrad, brickor och fjäderbrickor, låsmuttrar och angivna moment för åtdragandet av muttrar och bultar) Men, det lättaste är nog att ringa till bilprovningen, eftersom det är dom som ska godkänna det. -- Markus |
|
| Tack igen Markus :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.