AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.624

oljud vindrutetorkare e90

Mu
205
Murdock
325iM sedan -06
Har precis in handlat en 325 -06 och idag var det regn för första gången.. jag tänkte att jag skulle testa regnsensorn o den funkade MEN vilket dunkade o vibrerande det var varje gång torkarna åkte över rutan... kändes ända ner till pedalerna!
Ska det vara så?
Det kändes inte så mycket när man körde på ett högre intervall...

HOppas detta går att ågärda för så här kan man inte ha det..
LV
3
LVS
530 DA F11 -11
byt torkargummi så blir det bra, dina är nog gamla och hårda

Leo
BMWCS # 07590
Mu
205
Murdock
325iM sedan -06
tror du det.. har aldrig varit med om att det kännts ända ner till pedalerna när vindrutetorkarna går...? Men visst det kanske kan hjälpa.. får väl testa.. Ingen annan teori?

Micke
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Det är fullt normalt, för torkarna är på något sätt kopplade till bromspedalen fråga mig inte hur och absolut inte varför, för vi är många som retade oss på det. Så varje gång torkarna sveper så känner du det på bromspedalen.
Tyvärr får du leva med det...om du inte vill köpa faceliften för där finns inte det fenomenet

"Riktiga män kör diesel"
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Murdoch//

Du måstr aktivera regsensorfunktionen innan det ska fungera. Det gör du genom att trycka in knappen på höger spaken.

Det andra om vibration som känns i pedalen är tyvärr så som det ska vara.
Har aldrig känt av det på min E90. Eller så har jag aldrig tänkt på det, fast hade jag upplevt det så hade jag reagerat... Springer ner till bilen och testar med det samma.

Boldly goes where no BMW has gone before
Mu
205
Murdock
325iM sedan -06
Tack för svaren :)
Det var ju inte så kul att få veta att det Är så att man känner vibrationer i bromspedalen. Hade nästan hellre velat att det var ett fel som man kunde åtgärda..

Men blir intresserad på vad du Herr.Bayer menar med facelift? Vad är det jag ska köpa då.. När jag tänkte facelift så tänker jag på extrört typ lysen o grill eller kjolpaket..

Jasko76, kände du något i bromspedalen?
Grodan, regnsensorn vet jag var den sitter, de var så jag upptäckte "problemet"
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Facelift menar jag att du får köpa ny bil, alltså senaste 3 serien som jag har -09 så slipper du det :)

"Riktiga män kör diesel"
Mu
205
Murdock
325iM sedan -06
Får hoppas det inte regnar så mycket då... :)
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Vibrerar det för att bladet "studsar" över ytan? Isåfall fixar du det lätt. Det är samma effekt som om du drar ett rakt pekfinger vinkelrätt mot en yta. Ändrar du vinkeln försvinner vibrationen, dvs. fäll ut torkararmen och tvista den lite så vinkeln ändras och testa sedan ifall det hjälpte. Är det så att det är mekaniskt måste det ju för tusan åtgärdas, jag vägrar acceptera att det skall vara så, eller hur? Torkare skall vara tysta, basta!

Surf Or Die!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.