AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.740

Cambervinkel sänkt z3 coupe

an
17
andre300
Z3 Coupe 2,8 -00
Hej!

I våras blev jag z3-ägare (eller det föds man väl till), ja jag skaffade iaf bilen. Den ser ut såhär för övrigt... Länk

Jag undrar om det är någon som vet om det går att räta upp cambervinkeln utan att höja den till orginal?

Ännu är det helt nya däck på den så jag har inte märkt någon snedslitning och det är lögn i helv... att få den att släppa me denna vinkeln. Men jag tror det skulle vara klädsamt med en något mindre agresiv cambervinkel.

Tacksam för svar...
Ett alternativ är att göra bakvagnen justerbar. Det finns kit att köpa på tex Millway.se för att justera bakvagnen. Det kräver dock lite arbete att montera.

Det ger inte flera graders förbättring men du är på väg åt rätt håll och dessutom kan du få jämna vinklar på kärran vilket inte alltid är fallet på en sänkt originalbil.

Sen vet jag inte om man kan labba lite med däcksprofilen för att påverka till viss del?

Johan S
Ordf.BMWC CS Sektion SYD
Länk
NS 8.29
Visa användare
38
mrbigtwin
BMW Z3 3.0i 2001
Tydligen en återkommande fråga, jag hade samma och fick hjälp av Need 4 Speed Malmö. Man byggde om bakvagnen med ett justerbart kitt och sedan höjde bilen till samma som är på Z3 M.s sänkningssats. Min var så låg så att den slog i en glasspinne på gatan.. Bättre väghållning och inga snedslitna däck. Skillnaden i utseende marginell.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.