|
|
|
|---|---|
|
Tycker om att vara ute i god tid, så sitter och spanar på vinterfälgar... så vad ska man välja? BMW Original M270 18*8 ET20, el BBS CK Anthracite 18*8 ET18? snarlika fälgar i dimension... Har tidigare kört BBS på vintern och de har hållit för allt skit som man råkat ut för i form av dåliga vägar, salt etc... Körde 4 original Saab fälgar ovala på mindre än 1 vinter, så då är ju frågan hur bra BMWs originalfälgar håller? Original är ju alltid trevligt, men BBS gör ju jäkligt bra fälgar... Så vad tycker ni? Vilken skulle vara snyggast på en M3 E90 jerezsvart? och vilka tror ni håller bäst för det slitage som svenska vintervägar erbjuder? | |
|
Jag är själv ute efter ett par vinterfälgar, får följa tråden med spänning :) Jag hade tänkt köra 19" på vintern, har redan däck men inga fälgar så någonting måste man ju hitta! / Johan |
|
|
Jo, även jag har 19" vinterdäck liggandes, men känner att jag nog gärna går ned en tum för att få lite bättre körbarhet... 18" ÄR bättre än 19" på vintern, högre profil ger mer följsamhet i däcket mot vägen samt inte lika stötigt. Men som frågan gäller, någon får gärna komma med input om kvalitet på BMW original Vs BBS fälgar. |
|
|
En uppsättning M Dubbeleker 260 hade ju varit nåt på vintern, dom är snygga! Hittar man sådana får man väl sälja sina 19" vinterdäck till någon bättre behövande |
|
|
Vad jag förstått så tillverkas ju en hel del av BMW's fälgar av BBS så då bör det ju inte vara någon större skillnad på kvaliteten, ___ //Ulf |
|
| Det står till och med BBS innuti dom om jag inte minns fel! | |
|
Mmmm, M260 är nice, men dumt att köra med bredare däck/fälg bak på vintern... Bättre att hålla sig till samma dimension på däck/fälg runt om så kan man rotera däcken mellan axlarna varannan säsong... M270 är ju BMWs tilltänkta fälg till vintern i skandinavien. 18*8 ET20... Ser även den helt ok ut. Är det ngn som vet om det är BBS som är tillverkarna till denna fälg? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.