|
|
|
|---|---|
|
hej! är sugen på att inhandla en M3 E92 och har hållt ett öga på blocket ett bra tag nu.. men det finns så dåligt urval i sverige verkar det som. har kollat en del på mobile också. finns det någon bra amerikansk sida förutom ebay som man kan kolla på? hittade nån som heter craigslist men den sidan va ju från 80talet kändes det som.. /Patrik | |
|
Det skiljer ju sig en del på M3orna i USA och Europa, bland annat kattar i grenrören på bilarna i US. Jag hade letat på mobile.de om jag vore du :) Såg att din bil var till salu nu och det är bra att du ska tillbaka till BMW :) /Philly |
|
|
jo jag vet att us modellerna skiljer sig lite från eu modellerna... fast man kan ju kanske hitta en bil som har annat avgas hela vägen ;) |
|
| Hej, craigslist går det att fynda på, det är den största sidan men den är riktigt knepig att söka på. Den sida du söker efter heter autotrader.com den är stor och är lätt att söka på. Glöm bara inte att "kryss" i search all areas så den inte bara söker inom 25miles från zip nummret du knappar in. | |
|
Det är mycket svårare att sälja en USA-import när det väl är dags. Sen är ju hastighetsmäraten i MPH vilket inte är så snyggt (km/h visas också men ändå). På M3 e46 så skiljer även bromsarna vet jag. USA-modellerna har inte hålbårrade skivor. En av säljarna på BMW Solna talade om att USA-modellerna inte har efficient dynamics tex. Det hade något att göra med att deras bensin inte är lika "ren" har jag för mig. Även motorn kan alltså skilja sig från motorn i en europeisk bmw. Tyskarna är noggranna så jag hade köpt en därifrån (vilket jag också gjorde). |
|
|
Köp från US, på E92 skiljer det inget förutom mätartavlor och att en del saknar stolsvärme samt strålkastarspolning. E46 har andra bromsar samt en extra kat i grenröret. Om du hittar en E46 som har CP paket så är det bara grenröret. Finns något som heter coldpackage, då får du spolning och värme. Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.