|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Lasse Karlsson |
Sahlsten! Varför ska vissa alltid dra ner diskutionen på sandlådenivå? Läs, och försök förstå vad andra menar, innan du uttalar dig! modolasse |
|
modolasse: <Din bil är fantastiskt fin, färgen är utsökt. Nästa bil blir en M5 E60 finns inget annat |
|
|
Bli inte ledsen nu Lasse ;-) Men när somliga ska köpa bil är alla exemplar jättedyra och när man senare ska sälja så kommer folk bara med skambud. Roliga trådar från -06 när du sålde M5 -02 för att senare köpa en M5 -01. Mvh Philip |
|
| Värst av alla optimister verkar ändå vara E60/61 ägarna, inte minst med tanke på F10/F11. | |
|
Ja E60/61 kommer rasa brutalt i pris närmsta året tror jag, inkl. m5. Inkluderar också Rs4 b7 samt nya m3. Många modellbyten på G samt uppdateringar. Naturlig utveckling.. Men som sagt, det är min personliga åsikt, hur det blir bestämmer köparna som väljer hur mycket slantar de vill kasta upp med. |
|
|
För vissa M-sportutrustade prefaceliftbilar begärs det hutlösa summor och har så gjorts sedan en tid tillbaka. Så fort F10 börjat etablera sig mer tror jag vi kan se det stora raset. Det var ju exakt så med E39/E60. Mvh Philip |
|
|
E60 bilarna har vel haft ett hyffsat stort värderas ett tag. Och då särskilt bensinarna. Och det kommer ju bara att fortsäta. Känns även som att E60-bilarna har tappat sitt värde snabbare än vad E39:orna gjorde på sin tid. Jag köpte min 523:a hösten 2001, då var den ca. 5 år gammel. När jag köpte min 530, så var även den ca. 5 år gammel. Jag betalade 10.000 mindre för 530:n jämfört med 523:an. Och då hade 523:an ett nypris på drygt 300.000, medan 530:n kostade över 600.000 ny. Båda bilarna hade gått ungefär det samma. Kanke lite orättvis jämförelde, då 523:an var mycket atraktivt prissatt från början, och knappt tappade nåt värde dom första par åren. Med tanke på att det säljs fruktansvärt mycket F10:or, gör nog at värdet på E60-bilarna trycks ned ytterligara, då det kommer att finnas många begagnade E60 i hallarna framöver. M5 E60, kommer givetvis att drabbas också. Jämfört med nypriset, så har dom ju redan rasat otroligt mycket. Hur prisbilden fortsätter hänger ju lite på M5 F10 också. BMW ändrar ju komceptet lite med tanke på att det blir en V8 med överladdning. Återstår att se hur M5 kunderna mottar detta. Detta blev mycket off-topic från den foilade M5:an som startade tråden, men det är ju inte så ovanligt att trådar spårar ut här på AP:-) |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Måste bara säga att man verkligen får mycket bil med karaktär för pengarna beträffande dagens priser på en E39M5! Så mycket högre priser mot en 530, 535 och 540 är det ju igentligen inte. Men ekonomin på ägandet om man följer service och helförsäkring kanske inte år det billigaste. Beträffande topic bilen, så kan det ju fortfarande vara en fin och välvårdad bil trots vinylstylingen, men tror nog ändå att prislappen är i överkant. Skulle alla dagar i veckan hellre välja "Cado" s bil före den. Mvh Patrik |
|
Jo, tack jag håller med. Byter jag bil blir det en M5 -02 eller -03 :-) Mvh Philip |
|
|
Så då var bilen såld! Första person som komm och kollade på bilen köpte den, lite synd att ingen från autopower köpte den då den verkligen var tip top ;) Nu så är det bara att handla ne m5 e60 ;) |
|
|
Grattis! Hoppas han inte prutade en krona på en så välbevarad bil. Mvh Philip |
|
| Såg den för några dagar sen på stockholmsvägen i Norrköping, men då antar jag att den var den gamla ägaren som körde. | |
Lasse Karlsson |
Sahlsten! OK! vad var det som var roligt med de trådarna? modolasse |
|
Ceroz Vilken bil var det du såg? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.