AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.106

det är skönt med optimister!

Sida 1 av 2
Lasse Karlsson
Det finns gott om M5 E39 till salu idag, många riktigt fina till bra pengar, och så kommer sånna här optimister och förgyller blocket! Länk
Bara "stylingen" gör ju att man genast letar vidare om man är M5 E39 intresserad, och priset ska vi inte tala om!

HA DET!

modolasse
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Herregud vad hemskt =O
bo
44
bockscar
525im -01
Tyckte nog att den var rätt tuff jag :)..
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Lasse Karlsson

Du har ganska bra koll på m5 e39 priser.... vad tycker du om min

Länk

Den är verkligen i fint skick, klockren historik, mycket slitdelar bytt och inga pixelfel tex som den ovan ;)

Men intresse är ganska svalt hitils, är också på jakt efter en m5 e60 men vill bli av med e39 först.

Mvh//Cado
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Haha tur att det bara va folie iaf.

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Det var vel inte så farligt. Det är ju iallafall bara folie.
Dock så värkar ju cados bil som ett bättre köp. Den ser ju riktigt välvårdad ut.
Lasse Karlsson
Cado!
Sålde min M5 E39 för snart 2 månader sen, 01:a Italienimport med 11000 mil på mätaren. Fick 143.000 för den. Din har ju gått något mer, men är i gengäld en 03:a, som det inte gjordes så många av + att det borde vara en bättre import än min var.

Intresset var svalt för min också, men tycker du borde få 170.000, då den ser fin ut! Åtmindstone 165.000 annars är det märkligt. Men det är ju heller ingen lättsåld bil, trots att det är en underbar M5!

Lycka till med försäljningen! Nu ska jag ut en sväng med nya "kärleken"!

HA DET!

modolasse
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Hehe najs Lasse!
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Jag sålde min M5 -00 svensksåld 16000 mil för 141.000:- i april i år. Annons utlagd på lördagen, söndag kom första spekulanten som även hämtade bilen på onsdagen.
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Dom börjar bli för billiga när folk gör så där med dom fi fan : /
Lasse Karlsson
Jonasjonas!

Ja! det är ju bara att gratulera! Visst finns det spekulanter, men det gäller nog att ha lite tur, med rätt köpare vid rätt tillfälle. Tror tex att många avstår om avståndet är för stort, även om man är riktigt sugen på en bil.

Det var som sagt lite kämpigt att sälja min förra, men sålde en M5 E39:a -02 2007, och då kom en kille ganska snart, kikade i typ 10min, tog en runda, slantade upp 220.000, och åkte hem med bilen.

Försökte också sälja en 750IAL-99, fin merd 18.000 mil på mätaren, häromåret, men där sket det sig totalt! Var stört omöjligt att få till en OK affär, så den har farsan kvar i sin ägo, och han är ganska nöjd med det!

Så även om man har en fin bil, så lär man nog ha lite flyt också, när man ska kränga sånna här typ av bilar!

HA DET!

modolasse
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Många gillar att trissa upp priserna också, även jag. När jag skulle sälja min E90 så valde jag medvetet att sätta lite högre pris än vissa och alla annonser som kom efter min annons hade också högre pris än de tidigare annonserna. :)
Lasse!

Nu heter det inte längre att man får "skänka bort sin M5 E39".

Nu har man plötsligt bara tur eller otur i affärer ;-)

Mvh Philip
Jag betalade lite extra för min som bara gått 4700 mil iof. Sv-såld o i mint condition. Om man vill ha en m5a som gått en del så är inga problem att hitta en för 130000 -150000 kr. Letade i 1,5 år ungefär.

Jonasjonas: Gillade du bilen ?
@pimpen

Vad landade kalaset på för 209000 kr bilen till slut?

På jakt efter en M5:a E39..
Lasse Karlsson
Sahlsten!

Vad menar du?? Om du syftar på att jag kanske skrivit i nån annan tråd, att jag tycker man får "skänka" bort sina bilar ibland, så vill jag bara säga att den åsikten har jag inte ändrat!

Sen borde ju det kunna hänga ihop med om man har tur/otur vid en affär, eller?

Jonasjonas är ju ett bra exempel på detta! Han verkar ju helnöjd med sin affär, och han verkar ju ha hittat rätt köpare. Om han kunde sälja till fina pengar, så borde ju andra också kunna göra detta, eller?

Det var ju som jag skrev, det finns spekulanter, på en fin M5 E39, men det gäller att ha lite tur/flyt , ja kalla det vad du vill, för att hitta denne vid rätt tidpunkt! Är fortfarande övertygad om att att man med lite flyt, kan slippa "skänka" sin M5 och istället göra en riktigt trevlig affär, med fina pengar, om man har en fin bil, som kanske en sann entusiast vill köpa!

Men tyvärr är det ju så idag, att dessa bilar ramlat ner så långt i pris, och att det finns, så många av dom, att köpklientelet mest blir ungdomar, som vill ha så mycket power under huven som det går, helst i nybilsskick fast bilen är 10 år. Detta gör att försäkringspremierna stiger för dessa, många har inte råd att äga bilarna och sköta dom, vilket leder till många "lik" på marknaden, och svårt för entusiasten att hitta nått vettigt objekt.

Allt detta gör att det blir tufft att sälja dessa bilar, och att man i många fall måste dumpa priserna(skänka bort bilen) för att överhuvudtaget kunna sälja.

Det har jag också skrivit förr, tycker jag är skittrist på en så underbar bil! Anser att den på detta vis inte får åldras med värdighet! och det står jag också för!

HA DET!

modolasse
Precis, har jag tur får jag 170.000 har jag otur 120.000 ;-)

Mvh Philip
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
Lasse, det är bara att slå till, den skulle passa dig bra! :)

/ Johan
Fel pris, men ack så vacker. Jag älskar M5 E39 facelift :-)

Länk

Mvh Philip
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Någon som faktiskt vet ngt om den något osmaklig folierade bilen tråden handlar om?

//PB

Marjan: Den kostade mer än snittet, men skicket, milen, sv-såld, nya däck, koppling, batteri,service, samt att den var testad ordentligt gjorde att jag slog till. Sitter nere i en båt i medelhavet och skriver nu, saknar bilen enormt just nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.