|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder, vilka modeller eller motorer har kamkedja? | |
|
2.4 (177) hk 2.8 3.2 4.2 (i sin senaste version, de gamla hade kamrem) kommer jag på nu i alla fall ------- //Lövet |
|
| Nyare Audi A4 2,0T Quattro på 220 (hk), hur är det med dem? | |
|
Såvida den inte alldeles nyligen gjorts om - nej, den har kamrem. Dock är bytesintervallet 18000 mil så den är inte särskilt dyr i drift ändå. ------- //Lövet |
|
| Tack, är faktiskt inne på att skaffa en sån. Vi får se? Hade velat haft en E91 men A4:an känns lite större. | |
|
Audi har på en del av ovan nämnda motorer valt att sätta kamaxeltransmissionen på svänghjulssidan. Gör inte bytet lättare...... /Johan Riktiga män kör en sedan med ringar i grillen och V8. Fjollorna åker Bayersk lastvagn. |
|
|
Fast eftersom du inte byter normalt sett så borde det ju inte vara något problem. (Förrän det verkligen blir ett problem) ------- //Lövet |
|
|
Har tyvärr varit problem och det kan landa på 40 lax för ett kedjebyte på en A6 med V6:a. Ner med lådan eller ut med rovan..... Men även deras W12:a har kedjan i häcken och då räcker 40 lax inte långt! Vilket jag tror även gäller V10:an. Satsa på en Phateon med V10 dieseln. Varken rem eller kedja! /Johan Riktiga män kör en sedan med ringar i grillen och V8. Fjollorna åker Bayersk lastvagn. |
|
|
"(Förrän det verkligen blir ett problem)" Vilket inte är helt ovanligt på Audi vad jag kan förstå. (Gammal AP dispyt vilken trots allt har sitt berättigande) mvh/ Anders |
|
| Det som är lite sisådär med Audi är att man får verkligen inte missa serviceintervallen på vissa modeller som A6:an exempelvis då är risken att kamkedjan rasar. | |
|
Första Audi (moderna?) med kamkedja var S4 B6 därefter följde A6 Allroad C5 4,2 som fick samma motor nedtrimmad (A6 4,2 och S6 C5 har förlängd front). olja; Du gillar inte alls MAN?:) Stephan |
|
|
MAN? Riktiga män kör en sedan med ringar i grillen och V8. Fjollorna åker Bayersk lastvagn. |
|
| Inga fel med en Audi,för BMW har väl inte ett problemfritt rykte numera heller eller ?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.