|
|
|
|---|---|
|
hejsan jag har en bmw m5 e39 -99 jag har provat dom här kontakterna PC2-75-4,PC2-05-4. men ingen av dom stämmer,det ska vara små platt stift. någon som vet var man kan köpa det? | |
|
En E39 -99 har en 17-polig kontakt med runda pinnar i huvudenheten. Om du vill köra med annat än original så går du till en välsorterad billjudsshop och köper en adapter från BMW:s kontakt med runda hylsor till ISO (2st kontakter med flatstiftshylsor). FP |
|
| hitta iso-kontakten den satt i skuffen blir att dra lite sladdar :) | |
|
OK. Men om din bil är en -99 så har du väl runda stift på huvudenheten, inte de flata som kom runt -01 eller senare. Bara så att du inte köper fel adapterkablage, PC2-75-4 har flata stift mot huvudenheten vad jag kan se iaf. FP |
|
| ja det är ju dom runda stiften men det sitter bak i skuffen,där fram är det nå special kontakter. | |
|
Det är väl bak i skuffen du har din huvudenhet? Vad du kollar på där framme har jag inte en aning om. Många kallar displayer och bildskärm mm framme i bilen för stereo eller huvudenhet men det är där högtalare och antenn mm ansluts som denna sitter, det andra är manöverenheter för denna. Om lådan du kollar på har den stora fyrkantiga kontaktstycket med hävarmslåsning och 17st runda kontakthylsor så kollar du på rätt sak. Förutom den stora kontakten så har du en antennsladd i ena hörnet och slutligen kan du ha en liten flerpolig kontakt intill den stora för ev. CD-växlare och en liten skärmad kontakt för Diversitysystemet i antennen. Allt beror på vad din bil har för utrustning och typ av radiodel till stereon osv. FP |
|
| aa precis. nu är allt färdigkopplat,ska bara göra klart ramen och plasta lite. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.